מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

בתי הכנרית

אני וסבתי עם עבודת שורשים של אמא.
אמי מנגנת בכינור
העלייה מברית המועצות לישראל 1991

עליתי לישראל בשנת 1991 עם משפחתי. ביום החמישי שלאחר העלייה העבירו אותנו לקיבוץ רמות מנשה. כאשר הגענו לקיבוץ קיבלו אותנו יפה ובזרועות פתוחות, למרות שלא היה לנו בית ועם מעט מאד כסף הרגשנו מאושרים…

בתי הקטנה ניגנה בכינור לפני העלייה, אבל בגלל שבקיבוץ לא היו מורים למוזיקה היא לא יכלה להמשיך ללמוד. היה לי מאד חשוב שהיא תמשיך לנגן לכן הצעתי לה ללכת לחורשה (מקום מבודד כדי לא להפריע לתושבי הקיבוץ) ולנגן כמה שיותר. הנגינה של בתי הייתה משמעותית עבורי ובכל פעם שניגנה הייתי מביטה לשמיים ומקווה שהכל יסתדר לטובה  ושבקרוב נצליח למצוא עבודה ולבנות בית בישראל…

לאחר זמן קצר, הודיעו על קונצרט בקיבוץ וביקשו מבתי לנגן. ובאותו היום חשתי שהמזל האיר לנו פנים! לקונצרט הגיע מורה לכינור וכאשר שמע את בתי  מנגנת, הוא אמר שהוא רוצה לקחת אותה תחת חסותו וללמד אותה נגינה. זה היה כמו נס!

הבעייה הייתה שלא היה לנו כסף לשלם עבור השיעורים, וחיסכון הכסף עבור מציאת בית בישראל היה בעדיפות ראשונה, אבל היה לנו מזל ואישה אחת זרה שמעה על הנגינה של בתי והתנדבה לתרום כסף בשביל שתוכל להמשיך ללמוד מוזיקה אך ביקשה שלא לספר לי ולשמור על זה בסוד ולצערי הרב האשה נפטרה לפני שהספקתי להודות לה.

%d7%a9%d7%99%d7%a8%d7%961

 

הזוית האישית

כעבור מספר שנים הצלחנו לקנות בית בחיפה בשכונת הדר, שהוא ביתנו עד היום. מצאנו עבודה מוצלחת וחיים טובים בישראל.

מילון

רמות מנשה
רָמוֹת מְנַשֶּׁה הוא קיבוץ מזרם הקיבוץ הארצי השוכן באזור הגאוגרפי שנקרא רמות מנשה, בתחום השיפוט של המועצה האזורית מגידו. שמו של היישוב נגזר ממיקומו באזור נחלת שבט מנשה מתקופת המקרא.

ציטוטים

”התמדה ונחישות לבדם הן בעלות יכולת אינסופית“

הקשר הרב דורי