מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

העליה מתימן

מקלידות יחד את סיפור חיי
מזל ויחיא הורי היקרים ז"ל
סיפור העבר המפואר של משפחתי מתימן

משמעות השם שלי

ההורים שלי בחרו לי את השם/ פירוש השם: איחול לטוב, דבר טוב.
מקור השם בתנך: "וְאֶעֶשְׂךָ, לְגוֹי גָּדוֹל, וַאֲבָרֶכְךָ, וַאֲגַדְּלָה שְׁמֶךָ; וֶהְיֵה, בְּרָכָה” בראשית י”ב ב’.
בנומרולוגיה – מספר 9  מאפיין אנשים מלאי אנרגיה ולב ענק אוהבים לתת מעצמם לאחרים אך הרבה פעמים הם מרגישים מופסדים כאשר הם מסתכלים לאחור ומבינים מה פספסו בזמן שעזרו לאחרים.
 
בית ההורים
גדלתי בכפר קטן  במרכז תימן בשם "מעבר", שבו גרו יהודים וערבים יחד בהרמוניה. בבית שלי היו 9 חדרים, בית בן 3 קומות כאשר קומה ראשונה הייתה למחסנים, קומה שנייה שימשה סלון ומטבח, קומה שלישית שימשה לחדרי שינה. אנחנו התקלחנו בקומה העליונה ששימשה לחדר כביסה ושירותים, הילדים היו משחקים בחוץ בחצרות בין הבתים באותה שכונה. היו הרבה בתי כנסת כמעט לכל משפחה היה צמוד לבית כי המשפחות היו גדולות .
 
מזל אימי היקרה ז"ל
 

תמונה 1

 
שם אמי היה "גזל" (מזל) ושם אבי היה יחייא היינו תשעה אחים ואחיות ושמותיהם היו: שמסיה, טרנגה, אברהם, יצחק ,שולה, ישי, ציפורה, ברכה (אני) ואהרן. אבי עסק בנגרות ואמי עסקה באריגה. הורי היו אנשים טובי לב שעזרו הרבה לזולת, הכניסו אורחים ותרמו ליתומים.
אבי היה לובש גלביה עם פסים בימי חול ובאירועים מיוחדים היה לובש גלביה לבנה וכמוהו כל הבנים. אימי לבשה שמלות פרחוניות שתפרה לעצמה וגם תפרה לבנות כל אחיי ואחיותיי  שרדו וכולם עלו לארץ חלקם הספיקו לשרת בצבא ואני עשיתי שרות לאומי. ביום יום אכלנו מרק, בשר, ירקות ומוצרי חלב בשבתות אכלנו  קובנה, ג'חנון מלווח. רסק עגבניות וביצים בבוקר. אחרי הצהריים אכלנו כעכים ושתייה חמה מאכלים שאמא הכינה.  לא ניתן היה לקנות דברי מאכל מוכנים מחוץ לבית.
 יחיא אבי היקר ז"ל
 

תמונה 2

 
לא גרנו בשכונה יהודית אלא בשכונה מעורבת. המפגשים של היהודים בדרך כלל היו  בבתי הכנסת, באירועים משפחתיים. בימי רביעי הלכנו שוק מרכזי שכל האנשים היו קונים בו אחת לשבוע את כל  המצרכים שהיו צריכים.
תשע"ו

מילון

יחביב גלבי
יקיר ליבי, אהוב ליבי

ציטוטים

”אל יתהלל חוגר כמפתח - לא להתפאר לפני שבצעתי את המשימה“

הקשר הרב דורי