מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

העליה מאתיופיה "מבצע שלמה" 1990

קשר רב דורי ציפורי בת-ים
העליה לישראל "מבצע שלמה"
הארץ לא נראתה כפי שחלמנו עליה, ציפיותינו היו שונות, אך למדנו להסתדר.

שמי אמרו ממונה ,  סיפור העליה שלי מאתיופיה    

כמרבית יהודי אתיופיה , עלינו מהעיר גונדר. כל השנים באתיופיה, רצינו וחלמנו לעלות לארץ ישראל. העליההחלה במסע ארוך. יצאתי מגונדר לעיר אדיס אבבה עם משפחתי. שם שהיינו במחנה עד לעליה ארצה.עליתי לארץ ישראל "במבצע שלמה", בשנת 1990. בתחילה, כשהגענו לארץ , הועברנו למרכז קליטה בחיפה.הארץ לא נראתה כפי שחלמנו עליה, ציפיותינו היו שונות, אך למדנו להסתדר.

"מבצע שלמה" 

עולים מאתיופיה יורדים ממטוס תובלה מדגם הרקולס של חיל האוויר הישראלי, 25 במאי 1991.

תמונה 1

"מבצע שלמה (25-24 במאי 1991) היה מבצע רכבת אווירית לפינויים המלא של יהודי ביתא ישראל שהתרכזו בעיר אדיס אבבה. במשך 36 שעות 18 קרנפים, 23 מטוסי בואינג של חברת אל על ומטוס אחד של חברת התעופה האתיופית אתיופיאן איירליינס פינו 14,310 יהודים. המבצע נקרא על שם שלמה המלך, אשר על פיהמסופר בתנ"ך, פגש את מלכת שבא (מלכים א', פרק י')."

בארץ למדתי בבית ספר גבעת וושינגטון: "גבעת וושינגטון או בית רבן הוא כפר נוער דתי ליד קבוצת יבנההשייך למועצה אזורית חבל יבנה. כפר הנוער  הוקם בשנת 1946 על ידי הקהילה היהודית בוושינגטון ורב הקהילה הרב צמח גרין. בתחילה שימש המקום כבית חינוך לילדים פליטי השואה." (ויקיפדיה)

אחר כך, בהמשך עברנו לגור בעיר בת-ים. הילדה שלי לומדת בבית ספר "ציפורי" והיא רכשה חברות חדשות.אנחנו משתתפים יחד בתכנית הקשר הרב דורי , 2008 , ומספרים על תרומתנו למדינה במסגרת חגיגות 60 שנה למדינת ישראל.

 תמונה 2

סרטון על תכנית הקשר הרב דורי בבית הספר ציפורי בת ים תש"ע 2009 – 2010 , מורה מובילת תכנית מלי חזן, מנהלת בית ספר אורלית נפתלי.
קישור לסרט: אחריות ומעורבות בקהילה – לעזור לאנשים מבוגרים

מילון

מבצע שלמה
מבצע שלמה (25-24 במאי 1991) היה מבצע רכבת אווירית לפינויים המלא של יהודי ביתא ישראל שהתרכזו בעיר אדיס אבבה. במשך 36 שעות 18 קרנפים, 23 מטוסי בואינג של חברת אל על ומטוס אחד של חברת התעופה האתיופית אתיופיאן איירליינס פינו 14,310 יהודים.

גבעת וושינגטון
גבעת וושינגטון כפר נוער דתי ליד קבוצת יבנה .כפר הנוער הוקם בשנת 1946 על ידי הקהילה היהודית בוושינגטון ורב הקהילה הרב צמח גרין.

ציטוטים

”הארץ לא נראתה כפי שחלמנו עליה, אך למדנו להסתדר.“

הקשר הרב דורי