מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

העליה לארץ בשנת 1964 מפרס

לומדים ביחד
מנחם אבא של בעלי ז"ל
הצלחת עוברת במשפחה מדור לדור

נולדתי בפרס בשנת 1955. בגיל 9, בשנת 1964 עליתי לארץ. הוריי עלו מטעמי ציונות. זכור לי שנקלטנו בכפר סבא. באותו ערב בו הגענו, חגגו בארץ את יום העצמאות ה-16.                                                                                                                                                                                                

עם העליה לארץ

 
עם העליה לארץ

השכנה לקחה אותנו לבמה. זכור לי שההמולה והשמחה הייתה רבה. שירים, ריקודים וכו'. לא הבנתי בכלל, מה המשמעות של כל החגיגה והבמה וההמון הרב. השכנה הסבירה לאמי כי זוהי יום ההולדת למדינה. שיכנו אותנו בבית צריף עם מיטות מברזל. מסביב היו פרדסים, ופחדתי מאוד. הביאו לנו בקרטונים מזון עם קופסאות שימורים. זכור לי הבכי בבית של אימי ואחיי. בפרס התגוררנו בבית גדול עם עזרה צמודה. עלינו לארץ עם מעט כסף. זכור לי שהגיע אדם המדבר פרסית, מטעם הסוכנות לתמוך בנו ולעזור. בהמשך התחלתי ללכת לבי"ס. עם פרוץ מלחמת ששת הימים, חפרו לנו שוחות מאחורי הצריף. היינו מפוחדים מאוד (קלקיליה בסמוך לצריף…) לאחר ששה ימים הסתיימה המלחמה בניצחון גדול.

 
בגיל 16 למדתי תפירה. הכרתי את ראובן באמצעות אחותו.ראובן עלה לארץ מפרס בשנת 1959. בגיל 18 וחצי התחתנו והקמנו בית בישראל. חשוב לי לתעד מנה מיוחד במשפחה: אבא של בעלי, מנחם עלה לארץ בשנת בשנת 1959  מפרס. הוא הביא אתו צלחת כסף שעוברת מדור לדור.                                                                                                                                                                  

הצלחת העוברת מדור לדור

 
הצלחת העוברת מדור לדור

כאשר בנו  הבכור התחתן הצלחת התחילה ל"התגלגל" לכל הנכדים ונכדות. יש לציין כי בצלחת הוטבעה תמונות של הכלות והחתנים מדור לדור. הטבעת התמונה מתקיימת במסיבה חגיגית בה משתתפת כל המשפחה (כיום הצלחת מעוטרת בתמונות רבות וממשיכה לעבור בין הדורות)

 
תשע"ו

מילון

נכה
איש שניפצע קשה בתאונת עבודה

ציטוטים

”בצלחת הוטבעה תמונות של הכלות והחתנים מדור לדור.“

הקשר הרב דורי