מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

העולה מפולין בצי הסוחר הישראלי

הסבא אדוארד הברמן
הנכדה שירה חנה דישון
במסגרת עבודתי יכולתי לבקר במקומות שונים ומעניינים בעולם

<?xml encoding="UTF-8">

הולדתי
שמי אדוארד הברמן, ואני סבא של שירה חנה דישון.

נולדתי בפולין בשנת 1952 אימי, דוניה נולדה באוקראינה לפני מלחמת העולם הראשונה, ואבי אברהם נולד בפולין.

 
העליה לארץ
בשנת 1967 עלינו לארץ. בשנה זו, התרחשה  מלחמת ששת הימים בארץ, ובעקבות כך רוב היהודים שעדיין נשארו בפולין עזבו את פולניה. חלקם עבר למערב אירופה ולאמריקה. רק למי שהייתה זהות יהודית חזקה עלה לארץ.  ואני ביניהם עם משפחתי.

 

ההתאקלמות
עם נחיתה בארץ קיבלתי הנחיה ללימוד עברית באולפן בקיבוץ העוגן ליד חדרה.  הקיבוץ הוא  מזרם הקיבוץ הארצי השייך למועצה אזורית עמק חפר. חצי יום עבדתי שם, וחצי יום  למדתי עברית באולפן. לאחר סיום לימודיי הצטרפתי לצי הסוחר הישראלי, החברה שאיחדה את כל כלי השיט האזרחיים בישראל. צי הסוחר הישראלי נבנה עם הכרזת הקמתה של מדינת ישראל ביום ה' באייר ה'תש"ח, 14 במאי 1948. הצי נבנה על מסד רעוע של ספינות מיושנות כגרוטאות שנקנו מכל הבא ליד, להצלת שארית הפלטה וחילוצם מאירופה לאחרי מלחמת עולם השנייה האניות מיועדות להסעת נוסעים ולהובלות של מטענים בים על בסיס מסחרי, היו אניות מפוארות ששימשו כבית מלון צף, היו אניות משא להובלת מטענים שונים,והיו גם אניות מעבורת  ואניות קירור. במסגרת עבודתי יכולתי לבקר במקומות שונים ומעניינים  בעולם. ואכן, הגעתי לארצות ולאתרים יפים ומעניינים.
החתונה
בשנת 1976 התחתנתי עם סבתא שלך כשעדין עבדתי בצי הסוחר. בעקבות כך גם סבתא הפליגה איתי  יחד במשך שלש שנים.
העשרה
"נבנה עם הכרזת הקמתה של מדינת ישראל ביום ה' באיירה'תש"ח, 14  במאי 1948. הצי נבנה על מסד רעוע של ספינות מיושנות כגרוטאות שנקנו מכל הבא ליד, להצלת שארית הפלטה וחילוצם מאירופה לאחרימלחמת עולם השנייה האוניות מיועדות להסעת נוסעים ולהובלות של מטענים בים על בסיס מסחרי, היו אוניות מפוארות ששימשו כבית מלון צף, היו אוניות משא להובלת מטענים שונים,והיו גם אוניות מעבורת  ואוניות קירור". ויקיפדיה
 תשע"ו

מילון

צי הסוחר הישראלי
נבנה עם הכרזת הקמתה של מדינת ישראל ביום ה' באייר ה'תש"ח, 14 במאי 1948. הצי נבנה על מסד רעוע של ספינות מיושנות כגרוטאות שנקנו מכל הבא ליד, להצלת שארית הפלטה וחילוצם מאירופה לאחרי מלחמת עולם השנייה האוניות מיועדות להסעת נוסעים ולהובלות של מטענים בים על בסיס מסחרי, היו אוניות מפוארות ששימשו כבית מלון צף, היו אוניות משא להובלת מטענים שונים,והיו גם אוניות מעבורת ואוניות קירור.

ציטוטים

”ב"ה התאקלמתי בארץ והשגתי עבודה מעניינת ואני מודה לה' על כך כל יום.“

הקשר הרב דורי