מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הסיפור של רינה רוטזק

רינה ונכדתה הגדולה
רינה בצעירותה
סיפור חייה המדבר על משפחתה ועל מקצועה

בית וילדות

נולדתי במרוקו בעיר מקנס בשנת 1948 ב – 15 במאי ביום העצמאות של מדינת ישראל. אימי נהגה להגיד שנולדתי ביום הניצחון. בילדותי הינו קהילה מאוד מלוכדת ומסורתית מאוד. למדתי בבית ספר "אליאנס" עד כיתה ו'. בתיכון למדתי בבית ספר צרפתי, שבו כל התלמידים והמורים דברו צרפתית .היה לנו בית גדול שאבא שלי בנה. למרות הכמות של החדרים היינו כל האחים באותו חדר. היה לנו חדר אוכל גדול חדר שינה להורים, עם שתי מיטות אחת כפולה, ואחת בודדה, סלון גדול ושולחן אוכל גדול. בנוסף היה לנו חדר אוריינטלי, שזה חדר עם מלא מיטות מסביב ושטיח גדול באמצע והמיטות מכוסות בבד קטיפה צהוב כחול.

הייתי בצופים בשבט שנקרא חנה סנש על שם הצנחנית הישראלית. היינו עושים פעולות הכוללות למידת שירי ארץ ישראל כגון: "אדמה אדמתי", העלנו מופעים בחגים. הייתה לי ילדות מאושרת אך בסימן " בשנה הבאה בירושלים  הבנויה.

העלייה לארץ

כשהייתי בת 16 ההורים שלי עלו עם אחי הקטנים לארץ ישראל והשאירו אותי בפנימייה בפריז (בצרפת). עשיתי את הבגרות בפריז, ומשם במסגרת קבוצת "עודד" קיבלתי מלגת לימודים באוניברסיטה העברית בירושלים, ועלית לארץ כשהייתי בת 17. למדתי שם "בשנת מכינה", ובסופה התקבלתי ללימודי רפואה. בשנה הראשונה של בית ספר לרפואה בתל אביב. ההסתגלות הייתה ממש מעניינת, גם התמודדות עם שפה חדשה, חברים חדשים מכל העולם. הסתגלות לחברה הישראלית. וגם המלחמות הרבות שעם ישראל עבר כגון: מלחמת ששת הימים הייתה כאשר למדתי בשנה שלי בלימודי רפואה, מלחמת יום כיפור הייתה האחרונה ללימודים. הרבה מחברי ירדו לחודש מילואים בסיני וחלקם נלקחו בשבי המצרי.

ckv-ckv-ckvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvv

רופאה קרדיולוגית

בתום 7 שנים של לימודי רפואה נהייתי לרופאה מתמחה בבית החולים "תל השומר". התמחיתי שם במשך 10 שנים לרפואה פנימית וקרדיולוגיה. ובמשך 30 שנה האחרונות אני רופאה קרדיולוגית בכירה בבית החולים "וולפסון" שבחולון. היו אלה שנים קשות ומאתגרות שכוללות גידול ילדים קטנים ועבודה מאתגרת עם תורניות רבות, אך גם שנים של הגשמה עצמית וגם בילויים לא נשכחים ביכטה בים.

הזוית האישית

המשפחה שלי

בסוף שנות לימודי הרפואה התחתנתי עם יוסף (יוסי) רוטזק. גרנו ברמת החייל במשך שנתיים שבהן נולד בננו הבכור ערן, לאחר מכן עברנו "לשיכון הרופאים" שבתל השומר שבו נולדה מרב (אמא של אלה) וכעבור 4 שנים נולדה מיכל. אחרי לידתה של מיכל עברנו (שוב..) לביתנו הסופי בגבעת שמואל( זה שאנו גרים בו כיום), שם נולדה נטלי הבת הקטנה שלי. אני סבתא ל 7 נכדים מהממים, ועוד שניים בדרך… וזהו היה סיפורי.

מילון

מלח
שכונה ה שבה התגוררו יהודים במרוקו

הסתגלות
להסתדר במקום חדש

עלייה
כשאתה בא ממקום מגוררים בחו''ל למקום הולדתך

ציטוטים

”'' בשנה הבאה בירושלים''“

הקשר הרב דורי