מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הסיפור של אסתר ראובינאוף

אסתר עם התלמידות עלמא אליסיה ונעמה
אסתר בכיתה ח' ביה"ס בית יעקב
סיפור חייה של אסתר

שמי הוא אסתר, קראו לי על שם סבתא שנפטרה. שם החיבה akh הוא הכינוי אתי, אתילה.

מקסימוב הוא שם המשפחה לפני הנישואים וגם שם המשפחה המקורי, ואחרי הנישואים היה ראובינוף. המשמעות לשם המשפחה ראובינוף הוא ראובן. נולדתי בארץ ישראל, בתל אביב, תאריך הולדתי הוא 14 לנובמבר 1947.

אני הבת השנייה מתוך חמישה: הבכורה שולמית גדולה ממני בארבע שנים והיא מתנדבת בבת ים ומרצה על תורה. אחותי השלישית מזל קטנה ממני בשנתיים, אחותי הרביעית  רחל  קטנה ממני באחת עשרה שנה והשנה יצאה לפנסיה, אחותי החמישית יפה קטנה ממני בשתיים עשרה שנה ועובדת בבנק לאומי.

גדלתי ברחוב זבולון בתל אביב. הסביבה שגדלתי בה הרגישה כמו משפחה אחת גדולה ובית הכנסת היה מול הבית. בשבתות וחגים היה נפלא ומקסים. בבית היה חדר אוכל גדול שהיה בו שולחן גדול כדי לארח את האורחים, חדר סלון שהיה בו מזנון גדול עתיק שהיום הוא אצלי בבית, חדר שינה של ההורים, חדר שינה של הבנות, פרוזדור שהשתמשנו בו כממ"ד במלחמת סיני.

תחביבי שהייתי קטנה היו לרקום ולסרוג, כל השכונה שיחקנו ביחד משחקי קופסא. המשחקים שהייתי משחקת בילדותי היו: קלאס, חבל, מסירות, חמש אבנים, ומשחקיי חברה וכל אלה עם השכונה. למדתי בבית ספר בית יעקב והזיכרון הכי חזק שלי הוא שאני וחברות שלי שגרו בסביבה הלכנו ביחד לבית ספר.

השירים שאני זוכרת הם: שיר השכונה, שירי יורם גאון, שירי זוהר ארגוב, שירי אריק איינשטיין ושירי ג'ו עמר. כל הבנות במשפחה היו שרות שירים אלו בכל הנסיבות, וגם היום נוהגת אני לשיר שירים אלו.

מקום העבודה הראשון שלי היה בחנות ירקות ברחוב הפלמ"ח. במשך 35 שנה, נהניתי מאוד לעבוד בעבודה זו. הכרתי את בעלי בשידוך והתחתנו בשנת 1965 כשהייתי בת 18, החתונה התקיימה באולם ארמון בירושלים ברחוב שלומציון המלכה. הייתי בת 21 כשנולדה הבת הראשונה, איריס. יש לי שלוש בנות ושני בנים. יש לי שמונה עשרה נכדים, והם באים הרבה לביקור.

אסתר עם בכור בחנות הירקות.

%d7%a9%d7%a7%d7%95%d7%a4%d7%99%d7%aa4

אני מאוד אוהבת את סוכות, ראש השנה, פורים פסח ושבועות. ביום ראשון של חג ראש השנה נהוג אצלנו לברך שהחיינו על פרי חדש וגם אנו עושים את הברכות של התפוח בדבש, לוביה, תמר, דלעת,קרמבולה.

אני מאוד אוהבת לטייל, טיילתי ברחבי העולם הרבה אחרי שהילדים גדלו במדינות: רומא, איטליה, סקנדינביה, רוסיה..

אסתר עם יובל הנכד הבכור.

%d7%a9%d7%a7%d7%95%d7%a4%d7%99%d7%aa3

 

 

הזוית האישית

אני מאוד פעילה, עוזרת לילדיי ונכדיי, כל יום יש משהו אחר שכתוב על לוח המטלות שלי. ולאחרונה אימצתי לעצמי מנהג חדש להגיד: לא!

מילון

קרמבולה
פרי טרופי צהבהב בעל חמש צלעות, דמוי כוכב כשפרוס.פרי הקרמבולה מבשיל בארצות הטרופיות כמה פעמים בשנה, העץ קטן, נוח לעיצוב, מניב שפע פרי מן השנה השנייה או השלישית, ומתרבה על ידי זרעים. הוא עשיר בויטמינים, בעיקר ויטמין C וויטמין A, ומשמש למטרות מאכל רבות ומגוונות: מאכל טרי, שימורים, תוסף למשקאות קלים ובסיס למשקאות חריפים. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”לפעמים צריך לומר לא!“

הקשר הרב דורי