מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הסבתא הספורטאית שלי והדובון שעובר מדור לדור

סבתא יעל והדובון
סבתא יעל מרחפת במקצועיות אל הכדור
סבתא שלי השתתפה בנבחרת ישראל בכדורעף וגם מספרת לי על הדובון שעובר בין הדורות

סבתי יעל נולדה בשנת 1945, בכפר מסריק, למשפחת מגדלי. לאחר נישואיה שונה שם משפחתה יעל מגדלי – שדה. סבתא יעל סיפרה לי את סיפורו של הדובון שעובר בירושה מדור לדור.

סבא רבא שלי הביא  את הדובון. הדופבון היה שייך לאחותו שנפטרה בגרמניה. דובון זה מלווה את סבתי הרבה שנים ושיחקו בו הבנים והנכדים שהיו באים לבקר אצלם בבית.סבתא מספרת, שהבנים היו נוהגים לשחק איתו ולהשתולל עד שהדובון נקרע לחלקים וסבתא רבתא, שהייתה תופרת במקצועה, תפרה ותיקנה אותו בכל פעם מחדש. מאז דובון זה איתנו, כך שכל הילדים, הנכדים והנינים משחקים איתו כבר 40 שנה..

ועוד סיפור מעניין על עברה של סבתא שלי:

סבתא יעל בגביע המדינה !!

בשנת 1964 הפועל כפר מסריק התחרתה במשחקי הגמר בגביע המדינה בכדורעף מול הפועל מעברות. בהתאחדות הספורט בישראל מציגים את התמונות השמות והשמות של הספורטאית. יעל מגדלי השתתפה בנבחרת הישראלית ששיחקה בטורקיה בשנים 1962, 1964.

עושים כבוד למלכות הכדורעף הישראלי 2013

שחקניות נבחרת ישראל בכל הזמנים זכו לכבוד הראוי ולמגיני הוקרה על שירותן בנבחרת ישראל בכדורעף מאז תחילת שנות ה – 50. אתר איגוד הכדורעף מתרגש. סבתא יעל רביעית משמאל בחברת הנשים של ישראל בשנות ה – 60: מירי רפאלי, נאווה שפרן טלמון, לאה נוי דניאלי, פנינה בר, רותי בן פורת בצר, עדה פלור דרזדנר, מאיה עצמון, מיכל שחם, יעל מגדלי, ברוריה ענבר, מירב פרנס, תמרי פוקס דורון. מאמן אריה זלינגר.

%d7%a0%d7%91%d7%97%d7%a8%d7%aa-%d7%94%d7%9b%d7%93%d7%95%d7%a8%d7%a2%d7%a3

הזוית האישית

גאיה: סבתא שלי יעל השתתפה במשחקי הגמר בגביע המדינה בכדורעף !!

מילון

ליגת הכדורעף בארץ -היסטוריה
כדורעף משחקים בישראל עוד משנות העשרים של המאה העשרים. בשנים הראשונות שיחקו תחת ההגדרה של משחקי ראווה ולאחר מכן שוחקו טורנירים במסגרת אליפויות הפועל. הליגה בישראל נפתחה לראשונה בשנת 1956 ואיך לא, שוב עם חיבור ישיר לשנת מלחמה, מבצע "קדש" או מלחמת סיני. בכל זאת, עונת הבכורה של ליגת הכדורעף הציגה את האלופה הרשמית הראשונה, הפועל בית זרע/אפיקים שחגגה אליפות היסטורית ויחידה בתולדות הקבוצה המאוחדת, עשרים ותשע שנים לאחר עלייתו על הקרקע של קיבוץ בית זרע ועשרים וארבע שנים לאחר יסודו של קיבוץ אפיקים בעמק הירדן סמוך לצומת צמח. מאז, הפכה הליגה לנחלתן של קבוצות ההתיישבות העובדת ובמשך עשרים שנים רצופות, נציגות הקיבוצים בליגה זכו בתארי האליפות. תשע אליפויות להפועל המעפיל, ארבע אליפויות להפועל עין המפרץ/כפר מסריק, ארבע אליפויות להפועל עין שמר וגם הפועל שריד והפועל נגבה - שזכתה בתואר ב 1962 לאחר ניצחון בחמש מערכות על האלופה היוצאת הפועל עין שמר – שתיהן זכו בתואר פעם אחת.

ציטוטים

”הדובון מסמל קשר בין דורי בין סבים רבים לבנים לנכדים ולנינים“

הקשר הרב דורי