מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבי בונה גשרים – הנדסת גישור ימי

אני וסבא שלי מצטלמים בבית הספר יחד
קבלת אות חיל מצטיין מנשיא המדינה
סיפורו של איתן ולרשטיין

הנדסת גישור ימי ( שירותי הצבאי)

שמי איתן ולרשטיין הייתי בחיל הנדסת גישור ימי שתפקידה לבנות גשרים מעל מקורות מים בשגרה ובמלחמה. במסגרת השירות הצבאי השתתפתי בפעולות מסוימות שבהן היינו אמורים לבנות גשרים "גשר ביילי". הגשר מיועד למעבר כוחות צבאיים וגם אזרחיים משתי צידי גדות הנהר. בנינו גשר על גדות נהר הירדן ליד קיבוץ גדות שעולים לרמת הגולן. היה קשה לבנות מכיוון שאת כל החלקים של הגשר סוחבים בידיים והיה כבד ללא עזרה של מנופים או כלים הנדסיים אחרים.

שמונה חיילים היו מרימים חלק ומחברים את החלקים בעזרת פינים. וזה היה בזמן שהנהר עלה על גדותיו ואז הדפנות של הנהר נסחפו והינו חייבים לבנות גשר חדש ולכן קיבלנו את ההוראה לבנות גשר חדש. עבדנו גם בלילה ובגשם.

בשלב נוסף היינו אמורים לבנות בכפר עין קינייה ברמת הגולן ליד מג'דל שמס, גשר נוסף מכיוון שהכפר היה מנותק מכל כלי תחבורה ולא הייתה אספקה לכפר. התנאים היו בגשם ובעבודה קשה מאוד היה המון בוץ. בניית הגשר הייתה בעבודת לילה ובבוקר שהכפריים קמו הופתעו לראות שהגשר הוקם.

קבלת אות חיל מצטיין מנשיא המדינה

img-20170504-wa0007

הזוית האישית

סבא איתן: זיכרון טוב וכיף להיזכר בזה ולשתף את נכדי בסיפור.

הנכד אורי: היה לי מאוד כיף לשמוע על הסיפור של סבא שלי.

מילון

פינים
רכיבים דקים וארוכים המשמשים לחיבור והתקנה של חלקי מכשירים, מתקנים, רהיטים וכד'

מג'דל שמס
כפר ברמת הגולן

עין קינייה
כפר ברמת הגולן

'גשר ביילי''
גשר בֶּיְילי הוא גשר מוטות העשויים בדרך כלל מפלדה, הבנוי משני מסבכים מקבילים שהמיסעה תלויה על חלקם התחתון.

מיסעה
מיסָעָה היא חלק הדרך או הכביש המיועד למעבר כלי רכב גלגליים ובפרט לכלי רכב מנועיים כגון מכוניות או משאיות, באותו אופן שמדרכה היא החלק בדרך המיועד להולכי רגל. לרוב מיסעה בנויה על פני הקרקע, אך מיסעות יכולות להיות גם חלק של מבנה כמו בגשר או בתוך חניון רב קומתי

ציטוטים

”"גם בלילה וגם בגשם"“

הקשר הרב דורי