מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

המלחמות "שלנו"

הסיפור של רותי
מתוך הסיפור של רותי
מחכה לשלום

שלום אני רותי
למדתי בבית ספר יסודי "בר אילן" שבחולון.
יש לי זיכרונות ילדות ממלחמות ישראל. עברתי את ילדותי בזמן מלחמה זו הייתה תקופה קשה. כמעט ולא היה אוכל. התחבאנו הרבה במקלטים והתפללתי לשלום. מאוד שמחתי שהמלחמה כבר נגמרה. לאחר מספר שנים פרצה מלחמת יום כיפורים. המון  חברים וחברות, כולל בעלי שהיה אז רווק גויסו לצה"ל באמצע היום הקדוש לישראל.
אני לא גויסתי כי הצהרתי שאני בחורה דתית, אך בעלי שהיה אז חברי גויס. התפללתי בלבי שיהיה שלום, כך שרדנו את  מלחמת יום הכיפורים. במלחמת המפרץ  גרנו באשדוד, ברובע באזור א' והיינו  צריכים להשתמש בערכות מגן להגנה עצמית אך גם את זה שרדנו.
 
החיים היום שונים מתקופת הילדות שלנו הכל השתנה, היום אפשר להשיג מידע בקלות דרך מכשירים דיגיטליים ע"י טלוויזיה, מכשירים ניידים, פלפון, מחשב, וכדומה! 
 
משפחתי
כיום אני נשואה ויש לי שלושה ילדים. הבן הבכור שמו רן והוא מפיק אירועים. הבן שני שמו רועי, עובד באגן כימיקלים בתחזוקת מכונות. השלישית, בת יחידה, הלומדת מדעי המחשב כמוני בראשון לציון. כיום אני סבתא  לנכד אחד שקוראים לו נהורי. 
 
העשרה 
מלחמת יום הכיפורים: "מלחמת יום הכיפורים פרצה ביום הכיפורים ה'תשל"ד, 6 באוקטובר 1973, בהתקפת קואליציה של צבאות מדינות ערביות כנגד ישראל, בהובלתן של סוריה ומצרים. המלחמה התרחשה בעיקר בסיני וברמת הגולן, ונמשכה עד 24 באוקטובר 1973, יום כניסת הפסקת האש לתוקף. חילופי אש נמשכו עד 26 באוקטובר בחזית המצרית בחצי האי סיני ועד 1974 בחזית הסורית ברמת הגולן". 
 
 מלחמת המפרץ, הידועה גם כמלחמת המפרץ הראשונה, כמבצע סופת מדבר, וכונתה אם כל המלחמות בפי מנהיג עיראק באותה תקופה, סדאם חוסיין, היא מלחמה שהתרחשה מ-2 באוגוסט 1990 ועד 28 בפברואר 1991 (מבצע סופה במדבר החל ב-17 בינואר 1991), ובמהלכה הוקמה, ברשות האומות המאוחדות, קואליציה בראשות ארצות הברית בת 34 מדינות, שמטרתה הייתה שיחרור כווית הכבושה. לאחר הפלישה העיראקית לכווית וכיבושה, החלה מועצת הביטחון של האומות המאוחדות בנקיטת סנקציות כלפי עיראק והציבה בפניה אולטימטום – נסיגה תוך ארבעה חודשים מכווית, או שתשלמו מחיר כבד. משפג האולטימטום, פתחה קואליציה בת 34 מדינות".
ויקיפדיה
תשע"ו

מילון

מלחמת המפרץ
מלחמת המפרץ, הידועה גם כמלחמת המפרץ הראשונה, כמבצע סופת מדבר, וכונתה אם כל המלחמות בפי מנהיג עיראק באותה תקופה, סדאם חוסיין, היא מלחמה שהתרחשה מ-2 באוגוסט 1990 ועד 28 בפברואר 1991 (מבצע סופה במדבר החל ב-17 בינואר 1991), ובמהלכה הוקמה, ברשות האומות המאוחדות, קואליציה בראשות ארצות הברית בת 34 מדינות, שמטרתה הייתה שיחרור כווית הכבושה. לאחר הפלישה העיראקית לכווית וכיבושה, החלה מועצת הביטחון של האומות המאוחדות בנקיטת סנקציות כלפי עיראק והציבה בפניה אולטימטום - נסיגה תוך ארבעה חודשים מכווית, או שתשלמו מחיר כבד. משפג האולטימטום, פתחה קואליציה בת 34 מדינות

מלחמת יום הכיפורים
מלחמת יום הכיפורים פרצה ביום הכיפורים ה'תשל"ד, 6 באוקטובר 1973, בהתקפת קואליציה של צבאות מדינות ערביות כנגד ישראל, בהובלתן של סוריה ומצרים. המלחמה התרחשה בעיקר בסיני וברמת הגולן, ונמשכה עד 24 באוקטובר 1973, יום כניסת הפסקת האש לתוקף. חילופי אש נמשכו עד 26 באוקטובר בחזית המצרית בחצי האי סיני ועד 1974 בחזית הסורית ברמת הגולן.

ציטוטים

”היום אפשר להשיג מידע בקלות דרך מכשירים דיגיטליים עיי ידי טלוויזיה , פלפון, מחשב, וכדומה“

הקשר הרב דורי