מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הכרתי את יצחק רבין באופן אישי

צבי אהרונוביץ מרכז מנדלבויים
מרכז יום לקשיש מנדלבוים ר"ג
צבי אהרונוביץ' מספר על פגישה עם רבין אחרי מלחמת השחרור כשהיה בן 26

ליום השנה להירצחו של יצחק רבין ז"ל, נפגשנו בביה"ס עם האזרחים הותיקים ממרכז היום, המורה אור-לי הציגה סרטון המתאר את העצרת. בסופו של הסרטון נשמעו 3 היריות .

 צבי אהרונוביץ מספר: "הכרתי את יצחק רבין באופן אישי.

"נפגשתי איתו אחרי מלחמת השחרור  בהייתי בן 26 . אמנם הוא היה מפקד אבל עם חייליו, פקודיו, הוא נהג בחברות. יצחק רבין ז"ל היה איש ישר. הוא אמר הכול גם אם זה היה לרעתו. הוא היה איש מצפון. כאשר אשתו עשתה טעות, וניהלה חשבון בנק בחו"ל, הוא פרש מתפקידו.

באותו מוצ"ש,  4.11.95, הייתי בעצרת. ליתר דיוק הייתי במרחק  20 מטרים מהאירוע. הגעתי לעצרת עם אשתי. גם ילדיי באו.  הגענו מוקדם כדי להיות קרוב לבמה ולראות הכול.  בהתחלה הייתי בטוח שהיורה ערבי.   כאשר הבנתי שהרוצח הוא ישראלי הייתי המום. אני בטוח שאם יצחק רבין היה חי, ממזמן היה שלום בין המדינות. רבין אהב מאד את "שיר לשלום" ובכל הזדמנות ביקש שישירו לו את השיר."

 

תמונה 1

פעילות  נוספת שקיימנו במסגרת מפגשי הקשר הרב דורי הייתה " מרימים את הידיים גבוה לשמיים…"

מערכת החינוך חרטה על דגלה להטמיע את החינוך לאורח חיים פעיל ובריא שעיקרו הגברת הפעילות הגופנית ועיצוב והקניה של הרגלי תזונה נבונים. כדי לחוות עם הגמלאים אורח חיים פעיל ובריא התקיים מפגש משותף  ב"מרכז יום ע"ש מנדלבוים"

מעיין יחזקאל: פעילות נוספת שקיימנו במסגרת התכנית קשר רב דורי הייתה במסגרת אורח חיים בריא: מאוד נהניתי לרקוד זומבה עם חבריי ועם הגמלאים. למדתי הרבה מההרצאה הרבה דברים שלא ידעתי קודם. למשל: כדאי לשתות תה צמחים. לא להאמין, בזכות העובדה שאני שותה תה צמחים, אני מתחזקת ואפילו  נהייתי יותר מרוכזת בשיעורים…למדתי גם לא לשתות קפה בבוקר או בכל שעה ביום מכיוון שהוא מקשה על הגדילה שלי….  אני חושבת שההרצאה כזו חשובה לכולם, צעירים ומבוגרים כאחד.

מילון

יצחק רבין
הרמטכ"ל השביעי של צה"ל ומפקדו במלחמת ששת הימים, ראש הממשלה החמישי של מדינת ישראל וחתן פרס נובל לשלום לשנת 1994. במוצ"ש 4.11.95 נערכה ב"כיכר מלכי ישראל" בת"א עצרת למען השלום. בסיומה נרצח ראש הממשלה, יצחק רבין ז"ל בידי מתנקש יהודי-ישראלי, התנגד להסכמי אוסלו.

ציטוטים

”אני בטוח שאם יצחק רבין היה חי, ממזמן היה שלום בין המדינות“

הקשר הרב דורי