מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הישרדות

עם הסבתא הכי "קולית" בעולם
סבתא בדרכה לאילת
השפעת תאונת הדרכים של אחי על חיי משפחתי

להוריי רינה ושלמה ז"ל נולדו חמישה ילדים. הראשון- יצחק ז"ל, נולד בטריפולי. השני- ויקטור, נולד באנייה במנוסתם לארץ. השלישי- ניסים ז"ל, נולד בבאר יעקב. הרביעית- אני, דוריס, נולדתי בבאר יעקב. החמישית- רחל, נולדה בבית ולא בבית חולים. 
 
משפחתי גדלה ולמדה בבת ים, ובהיותי בת אחת עשרה אחי הגדול יצחק התגייס לצבא. מדי פעם הוא היה יוצא לחופשות. באחת הפעמים הגיע יצחק במיוחד כדי לקחת את אמי לטיפול בקופת חולים. בזמן הורדתה לביקור אצל הרופא, יצחק הודיע לאמי שהוא יגיע בערב. שניהם התבוננו אחד בשני עד שנעלמו מעיני האחר. אמי חזרה מקופת החולים, הכינה לו אוכל ואת הבגדים לשובו הביתה. אותנו היא שלחה למכולת כדי לעשות קניות. בזמן שאנחנו יצאנו לקניות, ניגשו אלינו שלושה גברים. אחד מהם היה לבוש במדים והשניים האחרים היו לבושים בלבוש אזרחי. הם שאלו אותי איפה אני גרה, אך לא הבנתי את השאלה. חששתי, התעלמתי והמשכתי למכולת.
 
בדרכנו הביתה מהמכולת שמענו צעקות ובכי ולא הבנו מאיפה הצעקות הגיעו. כשהגענו הביתה התברר שהאנשים ששאלו אותנו איפה אני גרה הם אותם האנשים שבאו להודיע לנו על מות אחי בתאונת דרכים. מאז חיינו נעשו קשים מאוד. לא הרגשנו את הורינו. החיים הפכו מחיים מאושרים לעצובים מאוד. אבי עבר לעבוד בחנות של משרד הביטחון, וזאת כדי להגן על אימי שלא תפגע בעצמה. כמו כן, הוא דאג שהיא תעסוק בדבר מה, העיקר לא להיות בבית ולסבול מזיכרונות קשים על אבדן בנה. אמי התנדבה במספר מקומות כמו: הוועד למען החייל, האגודה למלחמה בסרטן, ההסתדרות ועוד.
לאחר שבע שנים לא קלות, אחי ויקטור החליט להתחתן, ואירוע זה שינה במקצת את חיי משפחתי. מאז סיימתי לימודים. יצאתי לעבוד. לאחר שנתיים נישאתי גם אני. נולדו לי שלושה ילדים: רבקה, רינה ושלמה. לכל אחד מהם נולדו ילדים. בהם, אור החמוד שלי, שהוא היום גם המורה שלי.
 
אני מודה לאל על הילדים שהעניק לי.  
 

מילון

אבדן בן
איבוד של ילד, היעלמות, הליכה ללא שוב

ציטוטים

”התברר שהאנשים ששאלו אותנו היכן אני גרה הם אלה שבאו להודיע לנו על מות אחי“

הקשר הרב דורי