מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הילדות ושם המשפחה

סבא ואני בקידוש בליל שבת
סבא בן 17 לערך בחוף הים
ילדותו של סבא יאיר

סבא יאיר נולד בתאריך ה-12.6.1946 בארץ ישראל לפני קום המדינה. שמו יאיר ניתן לו על שמו של סבא רבא שלו ששמו היה מאיר ושם חיבתו הוא יאירו. שם משפחתו הוא הורביץ והוא לא השתנה וגם לא שונה והוא מלווה את משפחתו דורות רבים ואפילו זכיתי אני לקבל את שם המשפחה הזה. הורביץ הוא שם של עיירה בצ'כיה והשם אומר שאנחנו באנו מהעיירה הורביץ. סבי הוא ילד בכור במשפחה של שלושה ילדים והוא הרגיש מיוחד והיה לו נוח, אבל הוא לא הרגיש יחס שונה. אחיו קטן ממנו בשנה וחצי ואחותו קטנה ממנו בשמונה שנים.

תמונה 1

סבי גדל בחיפה, בהדר הכרמל. הוא היה הולך כל יום לבית הספר ובחזרה וזה היה מרחק די גדול. זיכרונותיו של סבא יאיר מבית הספר "הריאלי" בחיפה הם בחינות הכניסה לכיתה א' ושבבית הספר הייתה משמעת מאוד קפדנית. סבי גר אז בדירה צנועה עם 3 חדרים קטנים ומטבח, הם היו אז 5 נפשות {הוריו ,אחיו, אחותו והוא}.

לאחר כמה שנים הוריו החליטו לקנות דירה אחרת, קצת יותר מרווחת בחיפה, בשכונת "אחוזה" שעל הר הכרמל ושם הוא המשיך את לימודיו, בסניף "אחוזה" של בית הספר "הריאלי" {גם שם הייתה משמעת מאוד קפדנית ואותה תלבושת אחידה של בגדי חאקי}. התחביבים של סבא יאיר מהילדות ועד היום הם לקרוא ספרים שעיניינו אותו בתחומים שונים ולטייל במקומות יפים בארץ.

הזוית האישית

חווית כתיבת הסיפור עם סבא הייתה נעימה וסבי מאחל לי שאמשיך להיות כמו שאני ואעשה דברים בשמחה ובכיף. אני מאחלת לסבי שאכיר עוד את עברו ושיספר לי יותר סיפורים עליו.

מילון

הצנע לכת
להיות צנוע בכל דבר

ציטוטים

”סבי גר אז בדירה צנועה עם 3 חדרים קטנים ומטבח, הם היו אז 5 נפשות...“

הקשר הרב דורי