מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הייתה לי ילדותי מופלאה בתל אביב

סבתא ואור קונובסקי בתכנית
סבתא בצעירותה
כל ילדותי עברה עלי בשכונת התקווה

מלכה אשכנזי  מספרת לנכדתה אור קונובסקי

"נולדתי בישראל בשנת 1949, בתל אביב. בת בכורה לעוד שלושה ילדים שיבואו אחרי – שני בנים ובת והייתה לי ילדותי מופלאה. כל ילדותי עברה בשכונת התקווה, לנו הילדים החיים היו קלים והיה ממש כיף כל ערב התאספנו בחוץ ילדים ומבוגרים ורקדנו הורה, שיחקנו "תופסת", מחבואים, חמש אבנים, קלאס וחבל.

בחורף מי הגשמים עלו מהוואדי ונכנסנו לבתים. אני זוכרת, חורף אחד שהדודים לקחו אותנו הילדים על הכתפיים כי המים הגיעו להם עד הברכיים והם לקחו אותנו לבית של סבא וסבתא שלנו שהיו גרים בקומה השנייה באזור רחוק יותר.

למדתי בבית ספר ממלכתי דתי רמב"ם שהוא בית ספר לבנות בלבד. הוא היה רחוק מאוד מהבית שלי והייתי צריכה ללכת ברגל מרחק רב גם בחום הקיץ וגם בקור החורף!

הדודים שלי (מצד אבא) גרו באותה תקופה במעברה ואנחנו בחופשים מבית הספר, הלכנו לבקר אותם ולשחק עם בני הדודים. אני זוכרת, יום אחד כשבקרנו אצלם במעברה, נכנסתי שם לשירותים ופתאום ראיתי חור באדמה, הייתי בשוק ולא ידעתי איך להתנהג ומה לעשות. כשהורדתי את מכנסי ישבתי ופתאום החלקתי ונפלתי לתוך הבור. מזל שהתעשתתי, החזקתי בצדיי הבור וזעקתי לעזרה כי הבור היה עמוק. דודה שלי שמעה אותי ורצה לעזור לי היא הרימה אותי, שטפה אותי והלבישה אותי ובעצם היא הצילה את חיי ומאז בכל השנים כשאנו נפגשנו היינו צוחקות על הסיפור הזה.

תמונה 1

מכיוון שאני הבת הבכורה, הייתי הכי מפונקת ואהובה. קיבלתי כל מה שרציתי מסבא וסבתא שלי. הייתי תלמידה מאוד טובה בבית הספר, היו לי הרבה חברות טובות. חבל שאני לא זוכרת את שמותיהן.

את לימודי בבית הספר התיכון עברתי בבית הספר "פיטמן" בתל אביב. שנתיים לימודי פקידות. אחרי הלימודים התקבלתי לעבודה בסוכנות הביטוח ובמשך השנים עזבתי את הסוכנות ועברתי לעבוד באותו תחום, במקומות אחרים, בתחום הביטוח.

התחתנתי צעירה בגיל 17 וילדתי שלושה ילדים: את רינת, בשנת 1970. את גלית, בשנת 1972 ואת בוטו, בשנת 1975.

 השנה, תשע"ה, אני משתתפת בתכנית הקשר הרב דורי, יחד עם  נכדתי אור קונובסקי

מורה מובילת תכנית, יעל אריאן, ביה"ס בן גוריון בת-ים, תשע"ה.

מילון

בבית הספר "פיטמן" בתל אביב
בבית הספר "פיטמן" בתל אביב. ללימודי מקצועות הפקידות. רשת אנקורי קנתה את "תיכון פיטמן", בשנת 1973 והתלמידים עברו והשתלבו באנקורי בת"א.

ציטוטים

”כשבקרנו במעברה, נכנסתי שם לשירותים ופתאום ראיתי חור באדמה... הייתי בשוק...“

הקשר הרב דורי