מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

היינו ילדים וזה היה מזמן

תמונת משפחת צבי
הגימנסיה העברית הרצליה צילום ארכיון: רענן כהן
קורות חיי מאז ועד עתה

למדנו בבית הספר "תלפיות"

החברים גרו בשכונה המשחקים שלהם התרכזו בחוץ.

תופסת, תופסת עצים, מחבואים, מחבואי לילה, שלושה מקלות, שלוש מכות, דג מלוח, גולות, הקדרים באים, חמישה אבנים, עמודו, קלאס, שבע אבנים, שבע על הקיר, תפסוני, גוגואים, גע גע גע, הנדסאפ, הקפות,חבל קפיצה , שני חבלים, מחניים. בשעות הפנאי שיחקנו ועזרנו במשק הבית. שם בית הספר היה "תלפיות". המקצועות שלמדנו הם: חשבון תנך מולדת הסטוריה עברית ואנגלית.

המשמעת היתה חזקה וקפדנית מאוד. היו עונשים פיזים ומניעת הנאות. היו טיולים בסביבה. היו חגיגות של חגים או סוף שנה. אני זוכרת במיוחד את המחנך בכיתה ג-ד ושמו היה שמואל אברמסקי ז"ל בזכותו אני יודעת תנך, אוהבת תנך, מורה לתנך וכתבתי תוכניות לימודים בתנ"ך. המאכל האהוב עלינו בתקופת הילדות הוא: תירס חם. היו מעט ממתקים ולעיתים רחוקות גלידה וארטיק אולי פעם בשנה.

את שנות הלימודים בגימנסיה (תיכון היום) עשיתי "בגימנסיה העברית הרצליה" בתל אביב (שהייתה הגימנסיה העברית הראשונה בעולם שבו לימדו את הכל בעברית הוקמה בשנת 1906)

1955 התגייסתי לצבא עם חברי להכשרה ושרתתי שנתיים בצה"ל בנח"ל, בעבודה חקלאית ושמירה בהאחזות הנח"ל "עין ראדיאן" השתתפתי במלחמת סיני 1956. 1957 עליתי עם חברי להכשרה להשלמת קיבוץ גונן בעמק החולה שבגליל העליון. על הגבול עם סוריה והתמודדתי עם חברי בהתנכלויות של הסורים בהם איבדנו אחד מחברינו. שם נישאתי לדוד צבי הוא דודי, ושם נולדה בתנו עופרה הגרה היום מזה 25 שנה בגבעת אלה. במשך השנים נולדו רון באשקלון וגלעד ברחובות. משנת 1964 עסקתי בהוראה וניהול בתי ספר בארץ ובגולה.

מתוקף מקצועו של דודי סבבנו עם ילדינו בעולם כשדודי עוסק בהדרכה בשימוש נכון במים והשקייה חקלאית ואני מלמדת בבית ספר אמריקאי ובבית ספר יהודי ועושה בהתנדבות עבודה ציונית בקהילות היהודיות במדינות בהם שירתנו: הונדורס גווטמלה קוסטה ריקה ואוסטרליה.

בשנת 1983 למדתי במכון אבשלום לימודי ארץ ישראל. ואז ארגנתי את חברי (כ- 40 איש), לקבוצת מטיילים ומשנת 1988 אנחנו מטיילים בארץ ובחו"ל עד היום כ- 210  טיולים, ועדיין ממשיכים.

המוטו שלנו במשפחה : נולדנו, הולדנו, ילדנו בארץ ישראל וכאן במדינת ישראל חיה כל משפחתנו הענפה.

"אין לנו ארץ אחרת".

 

הזוית האישית

ורדה צבי: אחרי 50 שנה בראשון לציון, עם יציאות לכאן ולשם, ועבודה בחינוך במשך 35 שנה, עברנו, כגימלאים, לגור במגדל העמק להיות קרוב לילדים שלנו: עופרה בגבעת אלה, רון באשקלון וגלעד בהדר עם המוטו של חיינו:

אף על פי כן ולמרות הכל ארץ ישראל אין לנו ארץ אחרת

מילון

גוגואים גרעין המישמש
הנדאפ שוטרים וגנבים

ציטוטים

”אף על פי כן ולמרות הכל ארץ ישראל אין לנו ארץ אחרת“

הקשר הרב דורי