מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הטבעת של אילנית

הטבעת של אילנית
בקשר הרב דורי
מסופר על הטבעת של אילנית, על נישואיה והמקצוע בו עבדה.

הטבעת של אילנית
אילנית נוריאל נולדה בשנת 1935 באיראן ועלתה לארץ בשנת 1951. שם משפחתה בנערותה היה שמעונזאדה.
 
באיראן, שבשמה הנוסף: פרס, גרהאילנית בעיר "שיראז'" שהיא עיר בדרום-מערב איראן אשר ממוקמת למרגלות הרי הזגרוס.
 
אילנית עלתה לארץ ישראל  בשנת 1951. כאן בארץ התחתנה עם בעלה הראשון שנפטר. בעלה זה קנה לה טבעת יקרה כאשר היו במלון באילת, באותה תקופה. זהו חפץ אשר יקר לליבה ואילנית שומרת אותו קרוב אליה כל הזמן. לדוגמא: במגירה בשידה סמוך אליה או בארנק שהיא הולכת אתו קבוע.
 
תמונה 1
 
הטבעת עשויה ממתכת, קטנה ועגולה. הטבעת מזכירה לאילנית את בעלה, זכרו לברכה, ומשמשת עבורה גם ליופי.
 
העשרה
שיראז: "בפרסית: ?????) היא עיר בדרום-מערב איראן, שממוקמת למרגלות הרי הזגרוס. העיר מוזכרת בלוחות חמר מעילם, שמתוארכים לשנת 2000 לפנה"ס בקירוב, ונמצאו ביוני 1970 בעת חפירות בפינה הדרום מערבית של העיר. הלוחות, שנכתבו בעילמית מזכירות עיר בשם "טיראזיס". שם זה הפך בפרסית עתיקה ל/?ir?ji?/. לאורך ההיסטוריה הייתה העיר מרכז מסחרי אזורי, והיא שימשה מספר פעמים כבירה ראשית או כבירה מחוזית. בשנים 1781-1750, בתקופת שושלת זאנד, היא שימשה כבירתה של פרס.
תשע"ה

מילון

שיראז
בפרסית: ?????) היא עיר בדרום-מערב איראן, שממוקמת למרגלות הרי הזגרוס. העיר מוזכרת בלוחות חמר מעילם, שמתוארכים לשנת 2000 לפנה"ס בקירוב, ונמצאו ביוני 1970 בעת חפירות בפינה הדרום מערבית של העיר. הלוחות, שנכתבו בעילמית מזכירות עיר בשם "טיראזיס". שם זה הפך בפרסית עתיקה ל/?ir?ji?/. לאורך ההיסטוריה הייתה העיר מרכז מסחרי אזורי, והיא שימשה מספר פעמים כבירה ראשית או כבירה מחוזית. בשנים 1781-1750, בתקופת שושלת זאנד, היא שימשה כבירתה של פרס.

ציטוטים

”זהו חפץ אשר יקר לליבה ואילנית שומרת אותו קרוב אליה כל הזמן“

הקשר הרב דורי