מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

החתונה של סבא וסבתא אלי ורחל

סבא, סבתא ואני בילדותי
סבא וסבתא בחתונה שלהם
היכרות, חתונה, משפחה

החתונה של סבא אלי וסבתא רחל

ההכרות

בערב סגרירי ישבתי אצל חברתי דליה והשכנה שלה בשם דורית ובעלה. הם הזמינו אותי ואת דליה לקפה. לאחר שעה קלה הגיע החבר שלהם אלי וישבנו לפטפט. השיחה עם אלי היתה מרתקת והוא שבה את לבי. לאחר תקופה נפגשנו שוב עם עוד מספר חברים והלכנו לסרט. אחרי הסרט אלי ביקש ממני חברות ואכן אישרתי.

יצאנו מספר פעמים ואז פרצה מלחמת ששת הימים ולא ראיתי אותו ימים רבים. אלי שלח לי הרבה מכתבים ובהם סיפר על תקופה קשה שעוברת עליו ועל חבריו. עם תום המלחמה אלי הגיע אלי הביתה וביקש את ידי מהורי. אבא שלי לא היה מרוצה מהבחור שהגיע ואמר לי שהוא לא דתי לא חובש כיפה ואין לו עניין להכניס אותו למשפחה, אבל אני הפצרתי באבא ואמרתי לו שהוא אדם ישר וטוב לב והצלחתי לשכנע אותו ואבא הסכים.

הכנות לחתונה

התרוצצנו לחפש דירה ולרהט אותה, ושמחנו על כל דבר קטן שהוספנו ונראה לנו שאנחנו על גג העולם. אלי תפר חליפה לכבוד האירוע ואני שכרתי שמלה והרגשתי שאני מלכה ליום אחד.

החתונה

שבועיים לפני החתונה נפטרה סבתי אמא של אבא שלי ואי לכך אבא שלי הגיע לחתונה עם זקן וסבר פנים עצוב. החתונה נערכה בבית הכנסת " אוהל מועד " בתל אביב. נערכה חופה וקידושין. הכיבוד היה קל וצנוע האורחים בירכו במזל טוב והלכו הביתה. וכך התחיל פרק חדש בחיי לצידו של בעלי אלי.

תמונה 1

לאחר שנה נולד בננו הבכור דן, שהוא האבא של יהלי, קורל ובר. לדן בבנו הבכור קראנו בשם זה, על שם חבר יקר של אלי בעלי,  שנפל במלחמה. אלי נדר לעצמו נדר, שבמידה שיוולד לו בן  הוא יקרא לבנו דן על שם חברו הטוב.

הזוית האישית

סבתא ואני מאוד נהנינו להיות ביחד ולכתוב את הסיפור! למדנו המון אחת מהשנייה!

מילון

ماذا سيكون الناس
"מה יגידו האנשים"

ציטוטים

”"הנכדים שלי הם יצירת אומנות!"“

הקשר הרב דורי