מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

החתונה היפה של סבא וסבתא

הברית שלי , סבא יוסף היה הסנדק
סבא וסבתא בחופה, והרב משורר בצד ימין
החתונה של סבא וסבתא שלי יוסף ואורה צברי

סבא יוסף צברי משתתף בתכנית הקשר הרב דורי יחד עם נכדו איתי צברי. איתי מביא את סיפורו.

סבא שלי יוסף צברי נולד בתימן, בעיר בלד שונס, בשנת 1945. בשנת 1949 עלה עם משפחתו לארץ ישראל כשהוא היה ילד קטן בן ארבע. סבא לא זוכר הרבה סיפורים מגיל ארבע, מתימן. סבא חי וגדל בארץ. בחרתי להביא את הסיפור  על החתונה שלו של סבתא שלי.

סבי יוסף, סיפר לי שהוא וסבתא התחתנו בשנת 1967. סבא היה  צעיר בן 22 כשהחליט להתחתן עם סבתא אורה. סבתי אורה ז"ל, כבר נפטרה.

סבא מספר שהם החליטו להתחתן הם עשו זאת בצורה צנועה ופשוטה. הם אמנם התחתנו באולם, אך האולם לא היה גדול במיוחד אבל החתונה הייתה מרגשת ומלאת שמחה. הרב שחיתן את סבא וסבתא שלי היה הרב ישעיהו משורר זצ"ל שעל שמו נקרא הרחוב שבו אנו גרים היום, הרחוב שלנו.

החתונה היפה של סבי וסבתי ז"ל

%d7%97%d7%aa%d7%95%d7%a0%d7%94-%d7%a1%d7%91%d7%90-%d7%99%d7%95%d7%a1%d7%a3-2

לאחרונה אבי סיפר לי כי למרות שרוב הזכרונות שיש מהחתונה הן תמונות בשחור לבן, ישנו גליל סרט מצילום חתונתם של סבא וסבתא, אך לצערי אין ברשותנו מכשור מתאים לצפייה בסרט מסוג זה. ואכן בדקתי ושאלתי את סבי. לסבא יש גליל סרט ישן של סרט החתונה שלהם שצולם בשחור לבן – לא  סרט צבעוני. הסרט קיים אך לצערי, כמו שאבי אמר לי, אין לי אפשרות לצפות בסרט החתונה, מכיוון שאין לנו בבית מכשיר הסרטה ישן המתאים לסרט זה.  ראיתי מספר תמונות של החתונה בבית סבי.

 

הזוית האישית

סבא יוסף צברי: התכנית הזאת מציינת את החזרה לעבר, למקומות קדומים. הפרויקט הזה מחזיר אותי לעבר

איתי: אני איתי חושב שזו תכנית יפה ומעניינת.

מילון

רב מחתן
הרב שעורך את החופה והקידושין לזוג שמתחתן

ציטוטים

”חתונה היא אחד מהרגעים המרגשים בחיי“

הקשר הרב דורי