מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

החיים הנפלאים של סבתא אזיזה

סבתא אזיזה עם הנכדים האהובים
סבא וסבתא ביום חתונתם
החלום שלי היה לעלות לארץ ישראל... היום אני מרגישה כבר ישראלית לגמרי.

אני סבתא של חנה מימון וקוראים לי אזיזה בנשימול. לפני נישואיי קראו לי אזיזה שישפורתיש, נולדתי בשנת 1951 בפריז שבצרפת.

עליתי לארץ לפני שש שנים בשנת 2011. אני מאושרת  על הזכות הגדולה שנפלה בחלקי, לגור פה בארץ,  ולראות  את ילדיי ונכדיי קרובים אלי. אני שמחה גם על הזכות שלי בארגון התוועדויות עבור הקהל הצרפתי  באירועי חב"ד השונים.

רציתי לשתף אתכם מעט בקורות חיי:

בית הורי

כפי שציינתי, נולדתי בצרפת ושנות ילדותי עברו עלי בפריז. לאמי  קראו ראמונד ולאבא שלי מקסים שישפורתיש, יש לי שני אחים דניאל ואירן.

אימא שלי הייתה תופרת והיה לה חנות בגדים. ואבא שלי  עבד בביטוח לאומי בצרפת.

בצרפת היינו אוכלים כל מיני מטעמים מיוחדים שאימא שלי הכינה, לפעמים היינו קונים עוגות מיוחדות של קונדיטוריה ואת  הקינוחים לכבוד שבת קודש קנינו בחנות מכובדת בפריז.

אני לא גרתי בשכונה היהודית, היינו נפגשים בבית הכנסת ושמה היינו פוגשים את כל החברים היהודים. בביתנו היו ארבעה חדרים וסלון לא גדול כל כך. הפרנסה לא הייתה קלה, אבל למדנו להסתדר ולהתמודד עם מה שיש.

חתונתי

החתונה שלי הייתה האירוע הכי גדול עבורי בחיי. התחתנתי בד' תמוז בשנת 1974 בפריז. התעכבנו והמתנו  לפני עריכת החופהכי המתנו לכל האורחים והמזומנים שיגיעו. ורק אז הרב קידש אותנו. לאחר מכן התיישבנו לאכול יחד עם  כולם, הייתה זאת סעודה כיד המלך.

תוך כדי הסעודה רקדנו ריקודים רבים וסוערים, היה שמח ומרגש ביותר. ואז המסיבה הסתיימה, נפרדנו מהמשפחה, וכולם חזרו הביתה בשלום.למחרת, במשך שבעה ימים נמשכו החגיגות של ה"שבע ברכות".

 העלייה שלי לארץ הקודש

עליתי בשנת 2011 כשהייתי בגיל ששים, כי רציתי להיות יותר קרובה לילדים שלי וגם לראות יותר הנכדים שלי.הגעתי לארץ ישראל במטוס. והיום אני גרה בירושלים. עם הזמן למדתי את השפה, והיום ב"ה אני מדברת  די טוב עברית.

החלום שלי תמיד היה לעלות לארץ ישראל הקדושה. בתחילה ההתאקלמות הייתה לי קצת קשה. היה  לי קשה להתרגל להתנהגות ה"צברית" של הישראלים, הייתי צריכה הרבה סבלנות. היום אני מרגישה ב"ה שאני כבר ישראלית לגמרי.

במשך שלוש שנים גרתי בנווה דניאל בגוש עציון, שם היו לי כמה חברות. לאחר מכן עברתי דירה לשכונת גילה בירושלים. בגילה גרות שלושת הבנות שלי ורציתי להיות יותר קרובה אליהן וגם בגלל שרציתי לגור במקום שיש יותר נגישות לחנויות  שבהם אוכל  לרכוש את כל הצרכים השונים שלי. בגוש עציון הייתה רק רשת מזון אחת  של "רמי לוי" שגם היא הייתה רחוקה מביתי.  בסמוך אלינו הייתה חנות מכולת קטנה שבקושי הצלחתי לקנות שם מעט מוצרים.

איך אני בתור סבתא?

הפכתי לסבתא בגיל 49 בשנת 1998. הנכדים שלי מרווים אותי בהרבה נחת. אני רואה אותם גדלים ומרגישה כאילו הם הילדים שלי, בלי דאגות ובלי הלחץ, שאני צריכה לגדל אותם. אני יודעת שהם גדלים טוב בבית חסידי ואני מקווה שהנכדים שלי יידעו גם הם לארגן התוועדויות חסידיות, ולהכין אוכל לאימהות שיולדות.

סיפור קצר לסיום – האגדה של פסח

לפני הרבה שנים בחג הפסח, כשעדיין לא הייתי דתית, דודי העניק לי במתנה "הגדה של פסח", עבורי היה  זה האוצר הגדול שלי. בעזרת ההגדה הזאת חזרתי בתשובה ונהייתי מיום ליום יותר קרובה לה' התברך. ועל כך אני מודה כל יום לדוד שלי ולהקב"ה.

קיבלתי מסבתא

קוראים לי חנה מימון, אני בכיתה ו' בבית ספר בית חיה מושקא בירושלים-גילה. אני עליתי לארץ ישראל בגיל 8. באתי מאיטליה מהעיר מילאנו, זה כבר 3 שנים שאני גרה פה בארץ, אני מאוד נהנית לגור פה בירושלים, יש לי הרבה חברות ופה גרים רוב המשפחה שלי ואני מאוד שמחה.

אני קיבלתי מסבתא שלי, הרבה אושר לראות אותה כל יום ומלא טיפים לחיים. לפני שעליתי לארץ, הייתי רואה אותה בקושי, אולי פעם בשנה ועכשיו שאני גרה פה בארץ, אני רואה אותה כל שבוע בערך, כי יש לי הרבה עבודה בבית ספר. בדרך כלל אני רואה אותה בשבת, אני הולכת לאכול אצלה בסעודות שבת.

הזוית האישית

סבתא אזיזה: אני רוצה להעביר טיפ לחיים לנכדתי, כותבת הסיפור שלי: חנה נכדתי, תשתדלי לעשות את כל מה שאת יכולה לעשות והשתמשי בכל כוחותיך הברוכים שה' חנן אותך.

אני מאחלת לך הרבה הצלחה בחיים.

חנה מימון: אני רוצה להגיד לסבתא שלי, שאני מעריכה אותה מאוד, היא סבתא הכי מסורה שיש, הכי טובה שיש, נותנת את כל כולה עבורנו ובזכותה אני פה חיה. אין עליה בעולם כולו. אני אוהבת אותך מלא.

תודה רבה סבתא !!

מילון

התוועדות
התוועדות (ביידיש: פאַרברענגען) הוא השם המקובל בעגה של חסידות חב"ד להתכנסות של חסידים המשלבת דברי תורה, סיפורים חסידיים, הרמת כוסית לחיים ושירת ניגונים בצוותא.

שבע ברכות
שבע ברכות (מכונות גם ברכות נישואים או ברכת חתנים), הן ברכות הנאמרות בטקס הנישואין, וכן במשך 'שבעת ימי המשתה' שלאחר החתונה

ציטוטים

”השתדלי לעשות את כל מה שאת יכולה לעשות, והשתמשי בכל כוחותיך הברוכים שה' חנן אותך. “

הקשר הרב דורי