מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

"החדר של נדב " – הנצחה בבית הספר תרבות

אריאלה רוסנו ודניאל מולדבסקי
אריאלה רוסנו
אני אריאלה רוסנו מספרת את סיפורו של בני נדב, שבבית ספר תרבות הוקם חדר הנצחה

נדב

 
החדר של נדב   
 
נדב
 
שמי אריאלה רוסנו נשואה לפליקס, וילדתי 3 ילדים, יואב, עדי ונדב תאומים. שלושתם למדו בבית ספר תרבות בראשון לציון. בבית ספר היסודי התגלו אצל נדב תכונות אנושיות רבות, אהב לעזור לחבריו ולילדים הקטנים ממנו בתחומים רבים. התמסר בדבקות לפרויקט החונכות בבית הספר, ועזר לתלמידי כיתות א'-ב' בעזרה, בקריאה ובכתיבה ושימש כחונך בכיתות אלה. הקדיש רבות מזמנו הפנוי בעזרה לילדים בהכנת שיעורי בית ושיתופם במשחקי החצר בהפסקות פעל בהתמדה ובמסירות כספרן בספריית בית הספר אהב כדורסל השתתף בחוג קרטה. אהב לשחות ואהבתו הגדולה הייתה לקרוא ספרים, כמו כן אהב מאוד משחקי האבקות wwf וכשהופיעו בארץ נדב הלך עם אביו פליקס להופעה וחזר שמח ומאושר. דבר נוסף אשר אהב מאוד מאוד זה היה לשחק בפוגים.
בכיתה ו 'חודש לפני פורים זמן בו כולם אמורים להיות שמחים תקף את נדב חיידק אלים, חודש ימים נילחם נדב על חייו והרופאים נאבקו על מנת להצילו אך לא הצליחו. בי"א באדר חג פורים בתאריך ה-16.3.1995 נדב נפטר בגיל 12 ושמונה חודשים. אחרי מותו של נדב בכיתה ו' וסיום לימודיה של עדי אחותו התאומה, המנהלת ברכה לוי ומורות בית הספר שמרו על קשר חם עם משפחתנו ותמכו בנו בשעתנו הקשה
.
באחד הימים הגיעה אלינו מנהלת בית הספר ברכה לוי והציעה לנו להקים גלריה בבית הספר על שם בנינו נדב אשר תקרא "החדר של נדב", ובו יערכו תערוכות ועבודות של אומנים ושל תלמידי בית הספר וזאת על מנת להנציח את שמו וזכרו. לאחר חיפושים אחר חדר בבית הספר הוחלט על היציאה האחורית לחדר שהיווה מרפסת שהוחלט לסגור אותה ולהפוך את החדר לגלריה על שמו של נדב.
 
ברכה המנהלת אשר יזמה את הפרויקט ובעזרת הגברת רות בר מנהלת מחלקה לחינוך יסודי ובעזרת עיריית ראשון לציון, ובהשקעה שלנו של משפחת רוסנו הוקם החדר אשר ניקרא "החדר של נדב".בחדר של נדב ישנו פסל אשר פיסל ויצר אחיו יואב גל-עד לזכרו, ופסל נוסף מברזל אשר יצר אבא של תלמיד מכיתה ג' אופיר דהן, והוא מסגר במקצועו והוא יצר את הפסל לזכרו  של נדב וריגש מאד מאד את המורה לציור מיכל וצוות בית ספר, ואת משפחתנו ותודתנו נתונה לו עד היום.
חנוכת הגלריה הנה גל-עד חי להנצחת שמו של נדב, ובפתיחת החדר נערכה התערוכה הראשונה של בננו אחיו של נדב יואב אשר הנו צייר ולמד ציור ופיסול בבצלאל בירושלים. הפתיחה נערכה בתאריך 28.12.1996 ושם התערוכה הנו: "החדר של נדב". כמו כן נערכו תערוכות נוספות של אומנים ושל תלמc ידי בית הספר.
 
תערוכה מיוחדת אשר נערכה בחדר של נדב בתאריך 8.5.2004 הייתה של אביו פליקס אשר החל לצייר ושם התערוכה הייתה "לחיות מחדש" . התערוכה העוסקת בחיבור לחיים לאחר אובדן, ואלה הן העבודות הראשונות של פליקס שהחל לצייר לאחר מות בנו נדב.
 
כמו כן משמשת הגלריה למקום השראה לעבודה ללמידה, שיחות עם אומני התערוכות, ניתוח העבודות  של הציירים, והיכרות איתם. ילדי בית הספר בעזרתן של רונית אנגליסטר סגנית בית הספר  המורות לציור מיכל לרון, עפרה שלומי נאמן, אושרת יפרח, המורה למוסיקה הגב' אנה סוסיד, וצוות בית הספר וכמובן מנהלות בית הספר, הגב' ברכה לוי הגב' ענת ברוש והגב' דליה ברזילאי אשר דאגו בכל פתיחת תערוכה לשתף את תלמידי בית הספר ומורות בית הספר, בהופעה בשירה וריקוד בהתאם לנושא התערוכה.
                       
נכון להיום נערכת תערוכה של תלמידי כיתות ב', והנושא הנו "תיבת נוח" פרי עבודתם של התלמידים. בעקבות תרומתו בחונכות בכיתות הנמוכות החליטה הגב' ברכה לוי מנהלת בית הספר להעניק בטקס סיום של כיתות ו', מגן לחונך המצטיין שמוענק לזכרו של נדב ע"י משפחתנו משפחת רוסנו בכול שנה.
 
בחיוכו המקסים של נדב ועיניו הגדולות והיפות אשר שבו את עיני כל רואיו, נדב משך אליו את כל הבריות ועם זאת אהב לתת ולהעניק חזרה לזולת.
יהיה זכרו ברוך.     
 
 
תשע"ה

מילון

אובדן ושכול -התמודדות עם מותו של ילד
אובדן קשר עם אדם אהוב מוכר לכל אחד כחוויה קשה, ובמיוחד אובדן שבעקבות מוות של ילד.

ציטוטים

”עם כל הכאב והצער יש להסתגל ולהמשיך הלאה למען האחרים.“

הקשר הרב דורי