מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הוזמנתי לארמונו של המלך חוסיין בעקבה

מאיר שחר וליאור בחדר מחשבים
מאיר בארמונו של המלך חוסיין
כחובב רדיו הוזמנתי לארמונו של המלך חוסיין שבעקבה לאחר מספר קשרים ברדיו
לפני מספר  שנים, אחרי חתימת הסכם השלום עם ירדן, החלטתי ליצור קשר רדיו עם המלך חוסיין.
אני חובב רדיו, גרתי באילת ומביתי ראיתי את הארמון של המלך חוסיין בעקבה. חלומי היה לפגוש את המלך חוסיין ולספר לו כיצד נפגשנו בעבר.
בילדותי ביליתי את חופשת הקיץ בנהריים אשר בעבר הירדן (בנהריים הייתה  תחנת חשמל הידרו דינמית).
יום  בהיר אחד ישבנו מספר ילדי השכונה ושיחקנו משחק חמש אבנים, כשלפתע נעצרה מכונית יפה וממנה יצאו המלך עבדאלה ונכדו שבאו לבקר את מהנדס המפעל שבחצרו שיחקנו.
אני  הייתי שזוף מאוד כי כל היום הייתי בנחל והמלך שאל את מהנדס המפעל מה עושה הבדואי פה. מהנדס המפעל ענה לו שאני לא בדואי ושנולדתי ברוסיה. זו הייתה פגישתי הראשונה עם המלך חוסיין.
לאחר מספר שנים האזנתי לתחנת החובבים שברשותי וחובב רדיו באנגליה קרא לי בקשר וניהלנו שיחה בין חברים, כשלפתע המלך חוסיין קרא לחברי על אותו תדר שבו ניהלנו את הקשר והתעלם ממני. (עלי לציין שהמלך הפעיל את תחנת הרדיו שלו מעקבה שבירדן). נכנסתי לשידור ובירכתי את המלך לקראת השנה החדשה והמלך הודה לי על ברכתי וציין שאין אנו רשאים לנהל קשר בינינו. עניתי לו שבין חובבים אין אויבים ולסיום ברכתי את המלך ואיחלתי שיבוא יום ונוכל להיפגש.
ואכן המשאלה התגשמה, הגיעה הזמנה לארמון והתקיימו בינינו ארבע פגישות. בפגישה הרביעית התקבלתי בכבוד מלכים תרתי משמע: היה זה בשבת, בסביבות השעה 11.00 ,כשהייתי על ספינתי 'מיני יכט קמראן' המצוידת בתחנת רדיו לחובבים. לפתע נשמע ברדיו קולו של המלך, שזיהה את קולי. המלך שאל מהיכן אני מדבר ועניתי לו "הוד מעלתך, אם תצא למרפסת, תוכל לראות את ספינתי, אני נמצא ממש לידך". לאחר מספר דקות חזר המלך ואמר לי אם אתה כל כך קרוב בוא אלי לקפה אני שולח את בני שימתין לך על המזח". הכנסתי את הספינה להילוך והספינה התחילה להתקדם מזרחה לעקבה. לפתע הופיעו שתי ספינות אחת של המשטרה ואחת של חיל הים וציוו עלי לחזור חזרה לארץ. השוטר פנה אלי והודיע שעברתי עבירת חצית גבול ללא אישור.
משהבחין המלך מארמונו שנעצרתי ע"י ספינת המשטרה פעל במהירות וללא היסוס. הוא שלח את בנו בן ה-15 עם שלישו הצבאי ובקש לאפשר לי להגיע לארמונו. סמל המשטרה ומפקד ה"דבור" הבינו את חשיבות הפגישה ולאחר בירור עם מפכ"ל המשטרה שפנה למשרד החוץ ושאל כיצד פועלים במקרה כזה. משרד החוץ השיב למפכ"ל שאם יש בינינו שלום אז זו ההוכחה לכך.
במהלך הפגישה הציע לי המלך להשתמש בתחנת הרדיו שלו (כבוד גדול בפני עצמו) הוא נתן את המיקרופון וקראתי קריאה כללית לחובבים, בה ציינתי שאני מאיר גלוברמן בעל אות הקריאה jy1 . מיד קבלתי היענות של חובבי רדיו ישראליים שאין זה יפה להשתמש באות הקריאה של המלך. המלך הבין מיד את המצב והשיב להם שמאיר גלוברמן נמצא בארמונו בעקבה כאורח שלו. לאחר מכן החלפנו חוויות מהעבר וכיבדוני כיד המלך.

מילון

חובבות רדיו
חובבות הרדיו היא תחביב מדעי וחברתי שהתפתח במאה העשרים. לאורך השנים חובבות הרדיו מטפחת את הקשר החברתי בעולם, ומשתתפת בסיוע לשירות הציבור והמדינה אך תועלתה העיקרית היא בקידום הטכנולוגיה, על ידי ניסוי והפעלה של שיטות ואמצעים חדשים. חובבי הרדיו מתקשרים ביניהם במספר דרכים, ומניינם בעולם עומד על מיליונים.

ציטוטים

”אחרי חתימת הסכם השלום עם ירדן, יצרתי קשר רדיו עם המלך חוסיין. שנינו חובבי רדיו “

”המלך חוסיין הציע לי להשתמש בתחנת הרדיו שלו. במיקרופון קראתי קריאה כללית לחובבים, “

הקשר הרב דורי