מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הדרך לבית הספר בכרכור….

קשר רב דורי מפגש סיום
מגדל המים בעין עירון
היו ילדים שרכבו על חמור לבית הספר ובחזרה

הקשר הרב דורי שלי, ניר, עם סבתא מוריה.
סבתא שלי, מוריה הררי, נולדה בשנת 1942, בעין עירון
 
תמונה 1
עין עירון – ויקיפדיה
 
סבתא שלי, למדה בבית הספר ממלכתי כרכור. בית ספר שבו למדו גם הורי. כאשר שסבתה היתה ילדה היא גרה במושב עין עירון הסמוך לכרכור (עדיין גרה שם). הילדים מעין עירון היו הולכים ברגל לבית הספר ובחזרה, כל יום  2.5 ק'מ , שזה לא מעט לילדים קטנים.
 
סבתא מספרת, שבדרך חזרה מבית הספר היו מתעכבים למשך שעות מתחת לעצי האקליפטוס שבדרך; עושים שיעורים, מתווכחים ומגיעים הביתה  מאוחר וההורים כועסים. היו ילדים שרכבו על חמור לבית הספר ובחזרה (לסבתא לא היה חמור). בדרך החמור היה דוהר לפעמים ומפיל את הרוכב. פעם האתון של אחת הבנות המליטה באמצע השיעור. כל תלמידי בית הספר יצאו לחצר לראות את ההמלטה.
 
העשרה
"עין עירון הוא מושב באזור הצפון בואדי ערה השייך למועצה אזורית מנשה. המושב הוקם בשנת 1934, על ידי קבוצת תושבים אשר עלו לארץ בימי העלייה השנייה. שמו של המושב ניתן לו עקב מיקומו הצופה על נחל עירון הסמוך. בסמוך למושב נמצא האתר הארכאולוגי תל אסור ושמורת עין ארובות".
ויקיפדיה.
 תשע"ו

מילון

עין עירון
עין עירון הוא מושב באזור הצפון בואדי ערה השייך למועצה אזורית מנשה. המושב הוקם בשנת 1934, על ידי קבוצת תושבים אשר עלו לארץ בימי העלייה השנייה. שמו של המושב ניתן לו עקב מיקומו הצופה על נחל עירון הסמוך. בסמוך למושב נמצא האתר הארכאולוגי תל אסור ושמורת עין ארובות.

ציטוטים

”היו ילדים שרכבו על חמור לבית הספר ובחזרה“

הקשר הרב דורי