מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הגדת השואה

נוייה אללוף וסבא מאיר שפירא
שיפוץ וחידוש מטוסים עתיקים
בתי דנה דור שלישי לניצולי שואה השתתפה בפרוייקט של "טבע" לשחזור הגדות השואה.

שמי מאיר שפירא, יליד גרמניה, שנת 1946. דור שני לניצולי שואה. נשוי לאלונה, הורים לעינת ודנה. סבים לחמישה נכדים, נויה, איתה אני משתתף השנה בתכנית "הקשר הרב דורי", היא נכדתי הבכורה.בגיל 3 עלינו ארצה למחנה עולים "אולגה" ומשם עברנו לגור בחולון.

חברת "טבע" כתרומה לקהילה הוציאה לאור פרויקט לשחזור הגדות שואה. בתי דנה, דור שלישי לניצולי שואה השתתפה בפרויקט וכך יצאה לאור הגדת השואה של משפחתי.

כבוגר בית ספר למקצועות התעופה, הועסקתי אחרי שרותי הצבאי בחברת התעופה "אל-על" כמכונאי מטוסים, והשלמתי לימודי הנדסת אלקטרוניקה.

תמונה 1

בתקופת עבודתי באל על בנוסף לתפקידי הוסמכתי לתפקיד " ממונה בטיחות בעבודה", ושימשתי כ"ממונה בטיחות אגפי" ב 10 השנים האחרונות לעבודתי ב"אל-על".

לאחר פרישתי לגמלאות מאל על בשנת 2014 היה אך טבעי להגשים חלום, הצטרפתי לצוות טייסים מהנדסים וטכנאים הנקראת "קלאסיק חבורה שכזאת". הצוות משפץ מטוסים עתיקים של חיל האוויר להטסה.

לאחר פרישתי הצטרפתי לסגל המתנדבים "במרכז ישראלי לכלבי נחיה לעיוורים". כממונה בטיחות אני אחראי לבטיחותם ובריאותם של העובדים ובעלי החיים , בנוסף פועל בשיתוף חברת "אל-על" המאמצת את המרכז, לתכנן ולייצר אביזרי הדרכה ואביזרים לנוחות העיוורים.

 העשרה

"מרכז ישראלי לכלבי נחיה לעיוורים".- "ייעודו של המרכז הישראלי לכלבי נחיה לשפר את איכות החיים של העיוורים בישראל על ידי הענקת ניידות בטוחה, עצמאות וביטחון עצמי באמצעות הסיוע הנאמן של כלבי נחייה"

"כלב נחייה" – "כלב שנועד לסייע לאדם עם לקות. הסוג הנפוץ ביותר של כלבי נחייה עוזר לניידותו של אדם לקוי ראייה, ובפרט עיוור. כלבי נחייה נבחרים, על פי רוב, מגזעי כלבים חזקים ושקטים כמו לברדור רטריבר, גולדן רטריבר, פודל, בורדר קולי, לברדודל ורועה גרמני או הכלאות בין לברדור לגולדן רטריבר. בישראל נעשה שימוש בעיקר בגולדן רטריבר ובלברדור רטריבר"

תשע"ו

מילון

הגדת השואה
פרוייקט של חברת "טבע" לכתיבת הגדת השואה של משפחות ניצולי שואה.

כלבי נחיה
כלב נחייה - כלב שנועד לסייע לאדם עם לקות. הסוג הנפוץ ביותר של כלבי נחייה עוזר לניידותו של אדם לקוי ראייה, ובפרט עיוור.כלבי נחייה נבחרים, על פי רוב, מגזעי כלבים חזקים ושקטים כמו לברדור רטריבר, גולדן רטריבר, פודל, בורדר קולי, לברדודל ורועה גרמני או הכלאות בין לברדור לגולדן רטריבר. בישראל נעשה שימוש בעיקר בגולדן רטריבר ובלברדור רטריבר

ציטוטים

”"ידי זהב" בעל כישרון לעבודה עם הידיים. “

הקשר הרב דורי