מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

חלוצי האינטרנט בגולן

תמונה מיום העבודה על הקשר הרב דורי
תמונה זו הצטלמה ביום הולדתם השישי של סבי
סיפורו של ברוך

סבא ברוך מספר על האינטרנט בגולן

"עבדתי במטעים בשנת 1991 קראו לי לדגל למאבק על הגולן באותה הזמן היה משא ומתן להחזיר את הגולן לסוריה. המשימה הייתה להשאיר את הגולן בריבונות ישראל ובמסגרת החוק. עזבתי את המשק והתגייסתי למאבק הייתי אחראי על כל הארגון והלוגיסטיקה. בימים ההם לא היה אינטרנט ואמצעי תקשורת באותה התקופה רק  התחלו עם טלפון נייד . היה צריך לארגן את כל המתנדבים בכל הארץ והם היו רבים . ואז התחברנו למטה ערים וזה בעצם נתן לנו את הקשר עם כל הערים בארץ ועם כל הפעילים באותם ערים .

בשנת 1992 בסוכות הייתה שביתת הרעב בגמלא. הסיסמא של השביתה הייתה " עד כאן לא את הגולן " . אחרי שהתמקמנו בגמלא נערכנו לקבלת אנשים שיבואו להזדהות עם שובתי הרעב, אך לא האמנו לכמות הגדולה של האנשים שהגיעו. כל אחד מהאנשים תרם. במהלך השביתה ניגש אליי בחור מירושלים ואמר לי שהוא רוצה להקים אתר אינטרנט עבור הגולן. הפנתי אותו לאחד מחברי שהתמצא בנושא מחשוב. הוקם אתר אחרי בערך חודשיים שלוש . שהופעל מירושלים. באותו זמן שני חברי ועד למדו את הנושא של האינטרנט וכך הופעל האתר הראשון שהופעל בגולן.

לאחר מכן רכשנו תוכנה והקמנו את "מארג הגולן" שכלל בתוכו את כל המוסדות של הגולן כמו מועצות וכל נלווי מועצות …קנינו מספר רב של מחשבים, שהם שימשו כשרת של האתר. את המחשבים  מקמנו באחד המקלטים בקצרין והכל הופעל על ידנו באופן עצמאי. עם התפתחות התקשורת התייעצנו עם מומחים בתחום, בעלים של אתרים גדולים באינטרנט איך לשפר את הנושא. כך עברנו לאחזקת השרת במרכז הארץ ושחררנו את כל המחשבים לא היה בהם צורך. השרת  המרכזי נמצא באזור המרכז בראש העין עד היום. בזה אני רואה את התפתחות התקשורת בגולן. סיפור  זה מראה את ההתקדמות הטכנולוגית , שמשנה את התפקוד והפעילות ומקלה על התקשורת עם הפעילים ועוד…

הזוית האישית

s70212-084202-1

 

תמונה זו צולמה ביום הולדתו השישי של סבי. היה מרתק לשמוע על העבר להכיר דברים שלא ידעתי….

מילון

עד כאן לא את הגולן
היה הסלוגן של המלחמה לאינטרנט בגולן

ציטוטים

”עד כאן לא את הגולן“

הקשר הרב דורי