מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

דרכי בעיתונות

נכדי נעם ואנוכי
רעייתי סבתא נילי ואני על פיל
סבא דן ארקין, כתב צבאי, עורך תכניות.....

נולדתי בגבעתיים, בשכונת בורוכוב. התגוררנו מעל מגרש כדורגל גדול ושם היה מרכז המשחקים. אחד הזכרונות המוקדמים שלי היה משוריין בריטי עם חיילים בריטיים שחילקו סוכריות לילדים. מכיוון שהוטל עוצר על השכונה, אנו הילדים נשלחנו למכולת לקנות לחם הביתה.                                                                                                                                                                                                                                                 תמונה 1
 הכתה שלי בביה"ס יהל"ם בר"ג
 
בגיל 10בשנת, 1950, התחלתי לכתוב כי אהבתי מאוד את מלאכת הכתיבה. כתבתי בעתון נוער ששמו היה 'אנחנו'. ראיינתי אנשים חשובים כמו המשורר זלמן שניאור והכנר יהודי מנוחין. שלחו אותי לכל  מיני משימות כדי לכתוב ולספר, כמו, למשל, לסקר ביום עצמאות מסוים את החגיגות בעיר רמת גן שבה גרתי ולמדתי. בתיכון עברתי לכתוב בעתון 'במחנה גדנ"ע' ואז הכרתי את עולם הצבא שתמיד היה קרוב אלי עד היום. ככתבים צעירים ביקרנו במחנות צבא, ראינו מטוסים וטנקים ושוחחנו עם חיילים וגם סיקרנו אירועים שונים בתחום התרבות והאמנות.
 
לפני שהתגייסתי עברתי בחינות כניסה לגלי צה"ל וחלמתי להיות קריין ברדיו. התקבלתי, אבל בגלל הכושר הגופני הגבוה לא עברתי לגלי צה"ל אלא ליחידה קרבית. הצטערתי, אבל כעבור כשלוש שנים חתמתי קבע ועבדתי בגלי צה"ל ככתב צבאי ועורך תכניות.                                                                                                                                                                                                                                                              
תמונה 2
 
ליד מכונת הקלטה בגל"צ

במסגרת זו הכרתי היטב את כל זרועות הצבא וביקרתי בהמון מחנות בכל רחבי הארץ. בין היתר סיקרתי עבור גלי צה"ל את מלחמת ששת הימים, מלחמת יום הכיפורים ועוד אירועים ביטחוניים בתולדות המדינה.  אחרי השירות הצבאי עבדתי תקופה  מסוימת בעיתון 'הארץ' כעורך חדשות ואחרי כן נסעתי ללונדון לעבוד בבי.בי.סי., שרות הרדיו הבריטי. נסעתי עם אשתי ועם הבת הבכורה שלנו, שרי, אמו של נעם. שרי הייתה אז בגיל גן הילדים ושם למדה את השפה האנגלית. היינו קבוצה קטנה של שדרים שעבדו בתוכנית הנקראת 'שעה העברית של הבי.בי.סי.' (bbc), שידרנו בעברית ומעט באנגלית.

 
העבודה ברדיו הבריטי היתה בשבילי בית ספר לעיתונאות כי הבי.בי.סי. הוא עד היום דוגמה לכתיבה רהוטה ומקצועית. סיירתי בכל רחבי בריטניה והכרתי אנשים מעניינים. בין היתר ביקרנו בארמון המלוכה בלונדון. ב-25 השנים הבאות עבדתי בעיקר בעתון 'מעריב' בתפקידים שונים עד שיצאתי לפנסיה. במעריב הייתי גם עורך חדשות וגם כתב לענייני תעופה ותיירות. ביליתי שעות רבות ביום בנמל התעופה בן גוריון ובין היתר סיקרתי את העליה הגדולה מרוסיה, כאשר כל לילה נחתו בארץ מאות עולים חדשים. ראיתי גם את המטוסים שהביאו ארצה את העולים מאתיופיה. ביקרתי בעשרות מדינות בעולם וראיתי אירועים חשובים בארץ ובעולם, הכל ככתב ועיתונאי, מקצוע שבו אני עוסק גם היום.                                                                                                                                                                                                                                                                     

ליד הפירמידה בקהיר 1979

ליד הפירמידה בקהיר 1979
 
כשנעם, נכדי  היה תינוק בעגלה הוא נסע לצרפת עם משפחתו, שם אירחתי את אביו רון ואת אחיו הבכור יותם בסלון האווירי בפריס. ראינו המון המון מטוסים.
 
תשע"ו

מילון

בי.בי.סי.
שירות השידור הבריטי

ציטוטים

”"איו דבר העומד בפני הרצון".“

הקשר הרב דורי