מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

דור לדור יביע אומר – בכפר שמואל

נכדתי ואני
אני בילדותי ברומניה
נולדתי ברומניה 1945 סוף מלחמת העולם השנייה...

נולדתי ברומניה בתאריך 1.4.1945 לאמא רבקה ילידת רומניה ואבא דוד יליד רוסיה. עם סיום מלחמת העולם השנייה. מרומניה נותרו לי רק זיכרונות של שלג וקור.
 
העלייה לישראל
בשנת 1950 החליטו הורי לעלות לארץ ישראל. אני זוכרת במעורפל את האונייה, את גלי הים הסוערים ואת ההרגשה הנוראה של כולנו. עם הגיענו לחוף הועברנו למעברת "שער עליה" משם זכורים לי התפוזים שקבלנו שהיו טעימים להפליא והבוטנים שגם הם היו חידוש עבורי. הגענו בחורף ומזג האויר היה קשה במיוחד. ישנו באוהלים והגשם חדר פנימה והרטיב אותנו. משם הועברנו לרעננה לבית קטן ונחמד.
 
המעבר למושב כפר שמואל
עד כיתה ד' גרנו ברעננה וכשאבי פגש מכר ושוחח אתו הוא הודיע לאמא ולי שנעבור לגור במושב כפר שמואל. אבא יהיה חקלאי ויגדל כבשים. המעבר למושב הצחיח מרעננה הירוקה והפורחת היה קשה ביותר. במשך הזמן התרגלנו והתחלנו להסתגל לחיים במושב. החיים היו לא קלים. העיר הקרובה הייתה רמלה ותחבורה ציבורית הייתה רק שלוש פעמים ביום. בית הספר היסודי היה ברמלה ונאלצתי לא פעם לחזור הביתה ברגל. לעיתים עזרתי להוריי בעבודות המשק.
 
בהגיעי לגיל תיכון נשלחתי ללמוד בפנימיית אלוני יצחק. מאד נהניתי ללמוד בפנימייה כי שם חייתי עם עוד ילדים והיות שהייתי בת יחידה שמחתי לחיות בחברת ילדים נוספים.
 
בית ומשפחה 
באותה תקופה הכרתי את רפי בן מושב יד רמב"ם הסמוך למושבנו. התגיסתי לצבא בשנת 1963 שרתתי שנה אחת. 
 תמונה 1
 
1964 נישאתי לרפי ונשארנו לגור בכפר שמואל.
תמונה 2
 תמונה 3
 
בשנת 1965, נולדה בתנו הבכורה איריס וכעבור שש שנים בשנת 1971 נולדו התאומים אמיר ואלון. בשנת 1970 התחלתי לעבוד כמזכירה בבית ספר "איילון" וסוגרת מעגל, זה בית הספר בו אני משתתפת בתכנית "הקשר הרב דורי", בו אני מתעדת כיום את סיפור חיי בתכנית, בעזרת נכדתי המתוקה יעל.
תמונה 4
 
בשנת 1983 נבחרתי לנהל את מדור גני הילדים במועצה אזורית גזר.
 
בשנת 1998 נישאו בניי התאומים אמיר נישא לעינת ואלון נישא לעדי.
תמונה 5
 
נכדנו הבכור מתן נולד בשנת 2001 והביא אתו שמחה רבה לחיינו. אחריו נולדו ינון, אור, יעלי, עלמה והילה הקטנה. עלמה נולדה לאיריס ואיציק מתן יעלי והילה נולדו לעינת ואמיר ינון ואור נולדו לעדי ואלון.
תמונה 6
השתדלנו מאד לעזור לילדינו ונכדיינו. ילדינו התפתחו לתפארת כל אחד בתחומו. איריס הינה פסיכוטרפיסטית מנהלת קליניקה עצמאית וגם עובדת בנט"ל. אלון מנכ"ל חטיבת הבריאות בחברת הביטוח הראל ואמיר עורך דין בעל משרד עצמאי ברמת-גן. אמיר ואלון נשארו לגור במושב, כפר שמואל עם משפחותיהם ואיריס ואיציק גרים בגבעתיים.
 
פרישה לגמלאות 
בשנת 2005 יצאתי לפנסיה אחרי שניהלתי את מדור הגנים 22 שנים. אהבתי מאד את עבודתי ונשארתי עד היום בקשר עם הגננות והסייעות. בשנת 2010 יצא גם רפי בעלי לגמלאות מעבודתו כמנהל מחלקת תשתיות במועצה. עם פרישתו נטע רפי באדמתנו מטע זיתים לתפארת אותו הוא מעבד בעצמו. עם פרישתנו מהעבודה חיינו מתנהלים על מיי מנוחות. אנו משתדלים לנהל אורח חיים בריא ולעסוק בספורט וכן משתדלים לטייל בארץ ובחו"ל.
 
סיפרתי לילדיי ונכדיי את קורות משפחתי וצר לי מאד שנכדיי לא הכירו את הוריי. אני מקווה שילדי ונכדיי ימשיכו להתגורר במושב כדיי שהשושלת לא תיפסק.  
 
העשרה
כפר שמואל: "כפר שמואל הוא מושב עובדים של "תנועת העובד הציוני" שנוסד ב-24 בינואר 1950 על ידי עולים מרומניה. ממוקם בשפלה, מצפון לעמק איילון ושישה ק"מ מדרום לעיר רמלה. נמצא בתחום המועצה האזורית גזר….נקרא על שם הרב סטיבן שמואל וייז. בית העם במושב קרוי על שם מוריס לוי, שתרם להקמתו.
תשע"ו

מילון

כפר שמואל
כפר שמואל הוא מושב עובדים של "תנועת העובד הציוני" שנוסד ב-24 בינואר 1950 על ידי עולים מרומניה. ממוקם בשפלה, מצפון לעמק איילון ושישה ק"מ מדרום לעיר רמלה. נמצא בתחום המועצה האזורית גזר....נקרא על שם הרב סטיבן שמואל וייז. בית העם במושב קרוי על שם מוריס לוי, שתרם להקמתו.

מעברה
תחנת מעבר

ציטוטים

”"מהילדות ברומניה עד לישראל"“

הקשר הרב דורי