מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

דודי אפרים אלרום – שגריר ישראל בתורכיה נרצח על ידי טרוריסטים

איה סולביי ונועה שלי
אפרים אלרום ז"ל - קונסול ישראל
סבתא איה מספרת אפרים אלרום - קונסול ישראל בתורכיה, נחטף ונרצח על ידי טרוריסטים

סבתא מספרת… 

נולדתי בתל אביב שבפלשתינה (ישראל) בשנת 1936.

אבא שלי, סבא רבא של נועה, הגיע מפולניה כחלוץ לקבוצת שילר והכין את הרקע לבואה של אימא שלי, סבתא רבתא של נועה, שגם הגיעה מפולניה. הם התיישבו בתל אביב, קרוב מאוד לכיכר דיזינגוף ברחוב ישראליס 6.

בבית דיברנו בעברית. אימא ואבא שלי דיברו פולנית וגרמנית. סבא וסבתא שרו לנו את כל שירי ארץ ישראל של אותם זמנים. למדתי בבית ספר תל נורדאו, עירוני א' וסמינר לוינסקי לגננות.

פגשתי את בעלי בנצי, התחתנו ב- 1960 בל אביב ועברנו לגור בגבעתיים, שם אנו גרים עד היום.

דודי  אפרים אלרום היה שגריר ישראל בטורקיה, שם נרצח על ידי טרוריסטים טורקיים.

ביער בן שמן ישנה מצבה לזכרו של דודי אפרים אלרום וכל שנה אני נוסעת לטקס של משרד החוץ בירושלים ומדליקה אבוקה לזכרו בערב יום הזיכרון לחללי מלחמות ישראל.

גלגולו של חפץ

ארץ יצור: פולניה.

שנה: לפני כ- 180 שנה.

תיאור החפץ: פמוטים. חצי מטר גובה, עם עיטורי פרחים וצורות שונות.

החפץ עובר מאימא לבת כבר 5 דורות. מקבלת אותו הבת ששומרת מסורת. הגיע מפולניה באנייה האחרונה שקיבלה היתר מהאנגלים לעגון בחיפה.

העשרה:

אפרים אלרום

באוגוסט 1969 מונה לקונסול כללי באיסטנבול שבטורקיה, ב-17 במאי 1971 נחטף מדירתו באיסטנבול על ידי חברי ארגון הטרור "הצבא העממי לשחרור טורקיה". החוטפים ארבו לו בדירה לאחר שהתפרצו אליה באלימות והחזיקו בה את אשתו ושכנתו כפותות. ליד דלת הכניסה לבניין מגוריו הושארה הודעה בכתב מהחוטפים, בה איימו להוציאו להורג למחרת אם לא ישוחררו עמיתיהם לארגון העצורים בטורקיה. ב-23 במאי נמצאה בדירה במרחק של כמה מאות מטרים ממקום החטיפה, גופתו של אלרום כשהוא כפות וירוי בראשו.(ויקיפדיה)

דף הזיכרון של אפרים אלרום באתר יזכור

סבתא איה סולובי והנכדה נועה שלי

תשע"ו   2016

מילון

טרור
טרור הוא טקטיקה של מאבק אלים, המופנה בעיקר כלפי אזרחים, לשם השגת מטרות פוליטיות-חברתיות[1]. בין השאר, טקטיקת הטרור מושתתת על הפעלת לחץ על ממשלים ועמים, תוך חתירה לשינוי מדיניות ואף להפלת משטרים. החוקרים נחלקים ביניהם בנוגע להגדרה המדויקת של המושג טרור. כך למשל, ישנה מחלוקת האם לתאר מעשי אלימות מסוימים מצד מדינות כמעשה "טרור מדינתי". מעשה הפוגע באזרחים בניגוד לדיני המלחמה מוגדר לרוב כפעולת טרור[2]. פיגועי 11 בספטמבר, בהם נרצחו קרוב ל-3,000 בני אדם, נחשבים לפעולת הטרור הגדולה בהיסטוריה (אם אין מחשיבים מעשי אלימות של מדינות נגד אזרחים כפעולת טרור).(ויקיפדיה)

ציטוטים

”מידי שנה אני נוסעת לטקס של משרד החוץ בירושלים “

”מדליקה אבוקה לזכרו בערב יום הזיכרון לחללי מלחמות ישראל.“

הקשר הרב דורי