מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

"דבר לא נשכח, דבר לא אבד! "

יונתן וסבתא מירי
שמעון אטיאס ז"ל
לזכרו של סבא שמעון
שמעון נולד וחי בדימונה אשר בנגב, סיים את לימודיו בבית ספר היסודי, והמשיך את לימודיו התיכוניים בפנימייה הימית, מבואות ים אשר במכמורת. היה ברור שהמשך הדרך יהיה שירות בחיל הים! ואכן התגייס לשרות חובה וקבע בחיל הים, שירות ארוך. הוא מילא תפקידים מאד משמעותיים, מאתגרים, ומעניינים, כולל השתתפות במבצעים חשאיים, כיאה לאנשי הדממה!
במהלך אחת המשימות, שמעון נפצע, פציעה קשה, ועבר תהליך שיקום ארוך בבית חולים, אולם גבר על חולשתו הפיזית. בתום התהליך חזר לשירות מלא, והיה פעיל ביחידה שבה שירת. בנוסף התנדב למשמר האזרחי, ובלילות היה מצטרף למשטרה וסייע בפעילות קהילתית. סבא שמעון עסק בפעילות חברתית, ונלחם נגד עוולות וחוסר צדק. היתה בו חמלה וכבוד למבוגרים ולחלשים. שמעון אהב את הים, ובילה את רוב חייו על הים. בשבתות היינו נוסעים באופן קבוע לכנרת. לסבא שמעון היתה סירת מרוץ ויחד עם חברים עשו סקי בים, עם הווי מיוחד של צחוקים, נפילות מהמגלשים לתוך המים ותחרות בין החברים מי מחזיק הכי הרבה מעמד ולא "נמרח" על המים. בנוסף אהב מאד ספורט אתגרי, עשה רחיפה מעל המים, שחייה למרחקים, וכמה שיותר "רטוב" .
בעקבות פציעתו ותהליך השיקום הארוך, צצו בעיות רפואיות רבות. סבא שמעון חלה מאד, וטופל על ידי רופאים רבים, הוא לא הפסיק את שירותו, והמשיך חרף כושרו הגופני הירוד. הוא לא הגביל את עצמו, ולא נתן למשפחתו או לסביבה, להרגיש את מחלותיו, תמיד היה כמו סלע איתן! עד הרגע האחרון האמין בעצמו, שיבואו ימים טובים והוא יחלים ויחזור לחיק המשפחה שתמכה ועודדה לאורך כל הדרך. אך המציאות הכריעה וסבא שמעון נפטר והוא רק בן 44 .
לאחר לכתו נפל אבל כבד על המשפחה, נפער חלל גדול. בנותיו והמשפחה ממשיכים את החיים, כי ציווה לנו את החיים, אך סבא שמעון יישאר נצור בליבנו לעד!
כדי לשמר את זכרונו, ואת דרכו המיוחדת, שהיא כמו נר לרגלינו, סבתא מירי הקימה פינת הנצחה בבסיס בו שירת: פינה לרווחת חיילי הבסיס, עם ספסלים מעץ, פינה מרוצפת ,ומסביבה עצי פרי ופרחים, ומעליה פרגולה. בנוסף מתקיימת אזכרה אחת לשנה, בה משתתפים חיילים מהיחידה עם רב צבאי שקורא קדיש לזיכרו. הקשר עם המשפחה, מתקיים ברצף, יש זכרונות משותפים ויש שמחות וארועים משמחים, המשפחה גדלה ומתרחבת וכולנו ביחד, מוזמנים ומאוחדים! סבתא מירי אומרת שהשמחה אף פעם לא שלמה. באותו הסל תמיד תהיה גם הדמעה וגם השמחה.
סיפורי מוקדש לנכדיי, עומרי, שירה, מאיה ובמיוחד ליונתן שרתם אותי לפרוייקט במסגרת הקשר הרב דורי, בבית ספרו.
תמונה 1
 עבודה מעץ מגולף, פרי ידיו של שמעון ז"ל.
תמונה 2
 פינת הנצחה לשמעון אטיאס ז"ל
 מירי תשוב להשתתף בתכנית הקשר הרב-דורי בשנת 2018, יחד עם נכדתה מאיה אברהם.
להלן קישור לסיפור שתועד ב 2018 – קופסת המדליות של סבתא.

 

מילון

אנשי הדממה
חיילי הקומנדו הימי, צוללנים.

ציטוטים

”סלע איתן- משל לאיש חזק, תומך בעל עוצמה וכוח.“

הקשר הרב דורי