מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

אתה לא שוכח את אהובתך גם כשאתה מגויס למלחמה

סבתא יפה ואריאל קנטי תשע"ו
סבתא יפה וסבא איציק נאהבים לאורך כל השנים
סבתא יפה בת 17 במלחמת ששת הימים. תמיד חיכתה לחבר שלה שיאסוף אותה מביתה

סבתא יפה קנטי ז"ל השתתפה בתכנית הקשר הרב דורי במהלך השנתיים האחרונות  ברציפות.

בשנה שעברה תשע"ו השתתפה סבתא יפה בתכנית יחד עם אריאל ויחד עם אריאל תיעדו את סיפור האהבה של סבא וסבתא יפה. השנה, תשע"ז, השתתפה סבתא יפה שוב בתכנית יחד עם נכדתה השנייה לאל, אולם לא זכתה להשתתף במפגש סיום התכנית. סבתא יפה נפטרה בערב חג הפסח.

סיפור זה מוקדש לזיכרה ע"י שני נכדיה אריאל ולאל

img-20151215-wa0004-2

מה קרה לי במלחמת ששת הימים שנת 1967?

סבתא יפה הייתה בת 17 כשמלחמת ששת הימים פרצה. סבתא מספרת: באותו יום למדתי בבית הספר סליגסברג, שהיה ממוקם במרכז העיר ברחוב הרב קוק. זה היה בית ספר לבנות בלבד.

small27842

בית הספר היה קרוב לחומות העיר העתיקה, שהייתה שייכת אז לממלכת ירדן. הצלפים הירדנים התחילו לירות עם רובים מעל ראשי התלמידים. הרגשנו פחד מטורף. זה היה באמצע השיעור, כששמענו יריות. התלמידות ירדו בזחילה לכיוון הדלת וירדו במדרגות למקלטים בשעות הצהריים.

סבא רבא של אריאל, יעקב קנטי, בא לקחת מבית הספר את בתו רונית, שלמדה בבית הספר. רונית היתה בכיתה יא'. באותה הזדמנות אסף גם את סבתא יפה, שלמדה בכיתה יב'. סבתא יפה היתה בזמן הזה חברתו של סבא איציק, שהוא האח של רונית.

סבא איציק, היה מגיע בכל יום בשגרה לאסוף את חברתו, סבתא יפה מבית הספר. כאשר פרצה מלחמת ששת הימים, גייסו את סבא איציק לצבא.

הוא גוייס למילואים, בין המגוייסים הראשונים. כאשר איציק שמע מה קורה בירושלים, ביקש מאבא שלו, יעקב קנטי, לרוץ לבית הספר ולקחת את החברה שלו, את סבתא יפה. זה היה חשוב לו מאוד.

הוא תמיד דאג לה ואהב אותה מאוד מאוד.

סבתא המשיכה לספר: "נסענו למקלט שבבית של סבא רבא יעקב קנטי, ברחוב יפו ליד שערי צדק הישן. שם חיכינו עד שעות הערב.

250px-shaarezedek

בשעות הערב סבא רבא של סבתא יפה, עזרא  קליג', בא לקחת את סבתא יפה במכונית משטרה הביתה לקריית יובל. סיפור אהבתם של סבא איציק וסבתא יפה הסתיים כמובן אחרי המלחמה, כשהוא  נשא לאישה את אהובתו יפה ומכאן הכל הסטוריה.

סבתא יפה קנטי השתתפה השנה, תשע"ז בתכנית הקשר הרב דורי יחד עם נכדתה לאל מור. סבתא לא זכתה לסיים את התכנית ונפטרה בערב חג הפסח. סבתא יפה נולדה בשנת 1949 בעיר בגדאד שבעירק, היא עלתה לארץ עם  משפחתה בעלייה הגדולה בשנת 1951, כשהייתה תינוקת בת שנה. היא נפטרה בערב פסח תשע"ז, 2017

יהי זכרה מבורך לעד

סבתא יפה קנטי ואריאל בתכנית הקשר הרב דורי, תשע"ו

dscf9000

 סבתא יפה קנטי ולאל בתכנית הקשר הרב דורי, תשע"ז

20161115_140230

 המשפחה סבתא יפה וסבא איציק עם הנכדים

img-20170425-wa0001

הזוית האישית

מצורפת תמונה של סבתא יפה קנטי עם נכדתה לאל מור, שלומדת גם כן בבית ספר היובל.

לאל ויפה התחילו השנה (תשע"ז) את תכנית הקשר הרב דורי ביחד. במהלך התכנית סבתא יפה קנטי חלתה, ולא הצליחה לסיים את שאר המפגשים, היא נאלצה לעזוב את הקבוצה. לצערנו סבתא יפה נפטרה ערב פסח.

יהי זכרה ברוך!

מילון

צלפים
צליפה היא קליעה מדויקת לטווח רב, לרוב מעל ל-300 מטר ולעתים אף ליותר מ-2000 מטר, באמצעות כלי ירי המותאם במיוחד לכך (לרוב רובה צלפים), תוך התחשבות מיוחדת בתנאים סביבתיים המשפיעים על מעוף הקליע.

בית הספר סליגסברג
בית הספר התיכון ע"ש סליגסברג נוסד בשנת 1942 על ידי ארגון הדסה ברחוב הנביאים במרכז העיר ירושלים, ובשנת 1984 עבר לרחוב דוד רזיאל בשכונת תלפיות מזרח בירושלים. בבית הספר לומדים כיום כ-500 תלמידים ותלמידות. ויקיפדיה

ציטוטים

”האהבה והערבות ההדדית תנצח כל פחד.“

הקשר הרב דורי