מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

ג'ימבורי

ג'ימבורי חווית ילדות של סבתא (ויקיפדיה)
בלינצ'ס מבית סבתא
סיפורים מחייה של סבתא

סבתא כרמית רובינשטיין נולדה בשנת 1952 בקריית חיים. שתינו משתתפות השנה בתכנית הקשר הרב דורי וסבתא מספרת לי על חוויותי.

סבתא מספרת:

"אחת החוויות הגדולות בילדות הייתה נסיעה כל קיץ לחופשה בקיבוץ. בזמנו כל אחד רצה  שיהיה לו קרוב משפחה בקיבוץ היות ובקיבוץ כל הילדים ישנו יחד, אכלו יחד וחוו הכל יחד.

חוויה נוספת הזכורה לי הייתה שכל שנה היה מתקיים הג'ימבורי. מחנה ענק לכל שבטי הצופים מאזור הצפון, שכלל פעילות הרפתקנית ואתגרית.

הג'ימבורי

"ג'מבורי הוא כינוס/מחנה גדול של צופים ממקומות שונים, המתרחש באופן רשמי בצורה לאומית, בינלאומית, או כלל עולמית. ג'מבורי הצופים העולמי הראשון התקיים בשנת 1920 בממלכה המאוחדת. לכבוד אירוע הג'מבורי הזה, מייסד תנועת הצופים, הלורד באדן פאוול, כתב את השיר "Ging Gang Goolie" בגלל שכל אחד יכול לשיר את השיר הזה, ללא קשר לשפת האם שלו. מאז התקיימו 233 אירועי ג'מבורי צופים עולמי, שאורחו על ידי מדינות שונות, בדרך-כלל כל ארבע שנים. ג'מבורי הצופים העולמי ה-24 צפוי להתקיים בצפון אמריקה בשנת 20199". (ויקיפדיה)

חוויה נוספת הייתה בקיץ היינו יורדים ל"חוף השקט" כאשר בלב הים היו רפסודות והיינו עושים תחרויות שחיה מי מגיעה ראשון ואחר כך "רובצים" כמה שעות טובות על הרפסודה.

תמונה 1

הורי סבתי הגיעו מפולין כמעפילים ושהוו במחנה המעפילים בקפריסין כמה חודשים. הורי סבתי מאוד רצו להרגיש מיד כצברים ולכן למדו מאוד מהר עברית והשתלבו בחיי המדינה. מה שזכור לסבתא שלי מבית ההורים שלה למשל מאכלים מסוימים כגון: בלינצ'ס בחג שבועות, קנדלך של פסח וקרטופלך (תפוחי אדמה) הזיכרון של הטעם עד היום בפה.

הזוית האישית

ניר אקהויז: סבתא שלי עד היום נזכרת במלחמת יום כיפור בה שירתה כחיילת מילואים ותמכה במשפחות שכולות.

מילון

ג'מבורי
ג'מבורי (באנגלית: Jamboree) הוא כינוס/מחנה גדול של צופים ממקומות שונים, המתרחש באופן רשמי בצורה לאומית, בינלאומית, או כלל עולמית. ג'מבורי הצופים העולמי הראשון התקיים בשנת 1920 בממלכה המאוחדת.

בלינצ'ס
מאכל הדומה לפנקייק שאוכלים בשבועות

ציטוטים

”דרך ארץ קדמה לתורה“

הקשר הרב דורי