מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

גילגולו של שם משפחה

סבתא ואני
בית החולים בחיפה בו נולדתי
אני ומשפחתי

שמי יהודית עשור. אני סבתא של הראל בר גיורא. נולדתי בחיפה בבית חולים רוטשילד (היום בני ציון) בתאריך 16.2.1954. אז היה שמי יהודית ויס והיה לי אח גדול יותר שנקרא נועם.
 
העשרה:
 

היא העיר השלישית בגודל אוכלוסייתה בישראל, המרכז העירוני של צפון ישראל, בירת מחוז חיפה וחברה בארגון פורום ה-15. העיר היא ביתה של אוכלוסייה מעורבת יהודית-ערבית.
חיפה היא מרכז תחבורתי, תעשייתי ותרבותי חשוב ואחד ממרכזי הסחר הימי של ישראל. עוד מראשית ימיה, במאה ה-3 לפנה"ס, הייתה זו עיר נמל, וגם כיום אחד מסמלי העיר הוא נמל חיפה, שהינו אחד משני נמלי המסחר הגדולים של ישראל.
 
תמונה 1
 
למדתי בבי"ס אליאנס שבחיפה עד כתה ח' ואחר כך עברתי לבי"ס עירוני ג' שבנוה שאנן.
אחי התגייס לחיל האוויר והיה טייס. הוא נאלץ לעברת את שמו ובעקבותיו כל המשפחה את השם, לארנון.
אחי נהרג באימוני טייס לפני 42 שנים ומקום קבורתו לא נודע.
כששרתתי בצבא הכרתי בחור בשם שמעון, שמהר מאוד הפך לבעלי ויחד הבאנו לעולם 5 ילדים: נועם, הדס – אימא של הראל, אופיר והתאומות לירון ושירלי. היום נשואים באושר ודואגים לדור ההמשך.  
 
תשע"ה, 2015

מילון

רוטשילד
הברון אברהם בנימין אדמונד ג'יימס דה רוטשילד (19 באוגוסט 1845 2 בנובמבר 1934, ט"ז באב ה'תר"ה כ"ד בחשוון התרצ"ה) היה בן לענף הצרפתי של משפחת רוטשילד, נדבן וציוני, תומך עיקרי ביישוב היהודי בארץ בתקופת העלייה הראשונה. ידוע בכינויים "הנדיב הידוע" ו"אבי היישוב". בישראל, הכינוי הברון רוטשילד מתייחס בדרך כלל אליו, אף שהיו ברונים אחדים במשפחת רוטשילד. בין המושבות שתרם להן: ראש פינה, זכרון יעקב, ראשון לציון, פתח תקווה, מזכרת בתיה ובנימינה.

ציטוטים

”אנו דואגים לדור ההמשך“

הקשר הרב דורי