מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מעשים טובים

בפעילות משותפת של הקשר הרב דורי
יפה יונינוב
קשיים בעלייה לארץ ישראל וכיצד הם הובילו אותי לעשייה התנדבותית

שלום לכולם

המשפחה שלנו עלתה ארצה מעירק, בעלייה הגדולה, בשנת 1951 "מבצע עזרא ונחמיה" אנחנו 6 נפשות במשפחה עם אמא ואבא אבא שלי היה עשיר גדול בעירק. ממשלת עירק העלימה לנו את הכל כל הרכוש שהיה לנו ועלינו לארץ רק עם בגדים שהיה עלינו וזהו. לא היה צור לסבל דבר כי לא היה מה.

לא היה ביטוח לאומי ואבא שלי נאלץ ללכת לנקות בתי ספר על מנת לכלכל אותנו כדי שיהיה לנו מה לאכול. היו זמנים מאוד קשים ולא היה לנו עזרה מאף אחד ותודה לאל למה שהגענו אני ומשפחתי, כולם בעלי משפחות מקסימות. ההורים דאגו שלא יחסר דבר ולימדו אותנו לתת מכל הלב, כך גם ידענו להסתפק במה שיש ועוד לתת ממה שאפשר.

אני התנדבתי לויצו במשך עשרים וחמש שנים, שזה תרומה לנזקקים הייתי הולכת לאנשים שהיו זקוקים לביגוד, ארוחות וכו'… היינו דואגים שיקבלו את הדברים שהם היו זקוקים להם. בדקנו היכן הם גרים? תחילה זיהינו מי הן המשפחות הנזקקות, במה הם נצרכים? ואז היינו אורזים מצרים לפי הצורך, מגיעים למשפחות בשקט ובצניעות בלי הרבה מילים מעבירים להם את שהיו זקוקים לו.

התרומה שאני נתתי העניקה לי סיפוק נפשי רב ואושר גדול.

 

הזוית האישית

יפה: היום אני תורמת למשפחתי וזה אושר הכי גדול בחיים שלי.

 

מילון

ויצו
תנועה ציונית בינלאומית של נשים מתנדבות לשיפור החברה בישראל,לדאוג לרווחתם של פעוטות ע''י הפעלה מעונות יום באיכות גבוהה לקדם את מעמד האשה.

ציטוטים

”המשפחה ערך עליון וכל הקרבה עבורה היא לדורי דורות.“

הקשר הרב דורי