מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

גאה להיות יהודי

אברהם מליחי עם ולריה ביצירה
מעלה את העבר
נולדתי בכפר יעבץ בישראל, שם גדלתי מגיל שלוש וחצי.מכפר יעבץ

נולדתי בשנת 1951, כפר יעבץ בישראל שם גדלתי מגיל שלוש וחצי.  מכפר יעבץ  עברנו לכפר ויתקין ומשם למושב גאולי תימן. "גאולי תימן (גְּאֻלֵּי תֵּימָן) הוא מושב בעמק חפר ליד העיר חדרה השייך למועצה אזורית עמק חפר. שמו של היישוב נובע מכך שמקימיו הם יהודים יוצאי תימן". אבי היה ממייסדי המושב.
 
השנה אני משתתף בתכנית הקשר הרב דורי בתיכון נעמת חדרה בפרויקט סיפור חיים

במסגרת תכנית הקשר הרב דורי, תלמידי מגמת צילום בשכבת כתות י' בתיכון נעמת חדרה חברו לפרוייקט ייחודי של יצירת קולאז' סיפורי חיים, בהנחיית עינת גבע וזיוה עטיה במרכז היום לאוכלוסייה מבוגרת גבעת אולגה.

המפגשים עסקו ביצירת קולאז' אמנותי מרבדי סיפור חייהם של האזרחים הותיקים במרכז היום….את תהליך היצירה תיעדו התלמידים מבעד לעדשה, האזינו לסיפוריהם המרגשים והעלו אותם על הכתב.

מטרת הפרויקט הינה לאפשר לכל משתתף להיזכר, לשתף, לתעד ולספר בדרך יצירתית ומרתקת את סיפורו האישי  באמצעות אמנות מקרבת. 

 
אברהם מליחי עם התלמידה ולריה ביצירה
 

תמונה 1

 
אברהם מליחי מספר לולריה: "שילבתי בעבודה זו, בקולאז',  צילום של אבי עם בתי התינוקת. שילבתי תמונות אלו, מאחר והן מסמלות בשבילי שלושה דורות אבי, אני ובתי, סמליות להמשכיות של שושלת אבי.
 
העשרה
כפר יעבץ: "כפר יעבץ, הוא מושב באזור השרון דרומית-מערבית לקלנסווה, בתחומי מועצה אזורית לב השרון. 
המושב הוקם לראשונה ב־10 באפריל 1932 כקיבוץ אך נחרב במלחמת העצמאות. וא הוקם שנית ב־1951 כמושב של תנועת הפועל המזרחי על ידי עולים מפולין ומגרמניה. בשנת 1954 התיישבו במקום עולים מתימן, המהווים את רוב תושביו כיום. היישוב נקרא על שמו של הרב זאב יעבץ, ממייסדי תנועת המזרחי, שהיה גם היסטוריון" ויקיפדיה
 
תמונה 2
.
תשע"ו, 2016

מילון

כפר יעבץ
כפר יעבץ, הוא מושב באזור השרון דרומית-מערבית לקלנסווה, בתחומי מועצה אזורית לב השרון. המושב הוקם לראשונה ב־10 באפריל 1932 כקיבוץ אך נחרב במלחמת העצמאות. וא הוקם שנית ב־1951 כמושב של תנועת הפועל המזרחי על ידי עולים מפולין ומגרמניה. בשנת 1954 התיישבו במקום עולים מתימן, המהווים את רוב תושביו כיום. היישוב נקרא על שמו של הרב זאב יעבץ, ממייסדי תנועת המזרחי, שהיה גם היסטוריון.

המשכיות
מספר דורות

ציטוטים

”גאווה להיות יהודי“

הקשר הרב דורי