מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

בחירת המקצוע של סבתא

אני וסבתה יוליה
סבתה יוליה
חופש בחירת מקצוע בארץ קומוניסטית

סבתי יוליה נולדה ברומניה בשנת 1943. היא גרה עם אביה, אימה ושלושת האחים שלה. וכשהייתה בת 11 חלתה סבתי במחלה מאוד קשה. היא הייתה מאושפזת מחודש יוני אד חודש נובמבר. בזמן הזה למדה סבתה הרבה דברים בבית החולים: שמות של תרופות שמות של בדיקות וידע גם מתי התוצאות היו טובות או לא טובות. בסוף התקופה הזו החליטה סבתה להיות רופאה. התחילה ללמוד בביולוגיה ועוד תחומים שלא היו בתכנית הלימודים שלה. קראה ספרים של אנטומיה (תיאור של גוף האדם) אבל הייתה לסבתה רק בעיה אחת, היא לא יכלה לראות דם וידעה שבשנה הראשונה של לימודי רפואה צריכים לעשות ניתוחים ואת זה מאוד לא אהבה.

תמונה 1

תמונה 2

כשסבתי הייתה בכיתה י' היא החליטה ללמוד פילוסופיה. מהר מאוד הבינה שזה התחום שהכי מושך אותה. בהתחלת היא הגישה בקשה להנהגת המפלגה הקומוניסטית לקבל אישור להירשם למבחן כניסה לפקולטה לפילוסופיה. אחרי ארבעה חודשים קיבלה סבתי תשובה שלילית, כי המשפחה שלה הייתה משפחה של בורגנים. התקופה הייתה תקופה של סוף השנה והיא הייתה צריכה ללמוד למבחני הבגרות. המבחן היה קשה ובגלל מבחן הבגרות לא היה לה זמן להתכונן טוב למבחן לפילוסופיה. סבתי הייתה תלמידה מאוד טובה במתמטיקה והיא דיברה עם אבא שלה שהסביר לה שיהיה מאוד טוב בשבילה  להתייצב למבחן כניסה לפקולטה למתמטיקה. בשנתיים הראשונות כסטודנטית למתמטיקה היה לסבתה די קשה אבל התחילה לאהוב את התחום. מאז כל החיים שלה התפרנסה  כמורה למתמטיקה.

תמונה 3

תמונה 4

יוליה עלתה לארץ בשנת 1984 עם בעלה (סבא שלי) ושני הבנים שלה גבריאל (אבא שלי) ועמנואל (דוד שלי). הם גרו בנתניה כמה שנים ואז הם עברו לתל אביב. אחרי שיוליה למדה עברית היא לימדה מתמטיקה בתיכון.

אני מאוד אוהבת להיות עם סבתה יוליה. אנחנו אופות ביחד ואוהבות לטייל ביחד בתל אביב.

הזוית האישית

היה לי מאוד כיף ללמוד על העבר של סבתה שלי ולמדתי הרבה דברים חדשים.

מילון

ארץ קומוניסטית
ארץ קומוניסטית זה ארץ שבה הרכוש שיך לממשלה ולא לאנשים

ציטוטים

”יש לך ידיים של זהב“

הקשר הרב דורי