מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

בזכות הלימודים מצליחים בחיים

השעונים שסבי קיבל לבר המצווה מאביו
סבי עובד בתעשייה אוירית ומתכנת מטוסים
"בזכות הלימודים מצליחים בחיים"

שמי אלרן שרעבי. אני משתתף השנה בתכנית הקשר הרב דורי יחד עם סבא שלי ישראל גולדברג. במפגשים סבא מספר לי את סיפוריו.

סבי נולד בשנת 1952 בארץ ישראל, בעיר פתח תקווה.  ילדותו עברה עליו בפתח תקווה. בבגרותו סבי הכיר את סבתי במסיבת ריקודים ואחרי כמה שנים  של חברות הם התחתנו בשנת 1976. החתונה הייתה באולם אואזיס שברמת גן. בתקופה ההיא נחשב לאולם חתונות מפואר מאוד.

סבא שלי טכנאי מטוסים בתעשייה האוורית

סבי עובד בתעשייה אווירית הוא היה טכנאי מטוסים וזה היה החלום שלו מהילדות. סבי אומר משפט שעזר לנו בחיים."בזכות הלימודים מצליחים בחיים." לסבי ולסבתי נולדו שלוש בנות: מירב, מיכל ומעיין. לסבי יש 7 נכדים ונכדות וסבי רואה אותנו פעם בשבוע.

סבי למד בבית הספר יהלום שברמת גן, הוא סיפר לי שהם נהגו לשחק במשחקים בחצר. הוא אהב לשחק בכדורגל, שבע אבנים, תופסת ועוד. בהמשך עבר ללמוד בבית ספר תיכון אורט טכניקום שבגבעתיים. אחר כך בבית הספר הטכני חיל האוויר שבחיפה.

כששאלתי את סבא איזה זכרון מאירוע הכי שמח שהוא זוכר, הוא אמר לי שהתקופה הכי שמחה הייתה כשהוא היה חבר בתנועת ה"צופים". וכששאלתי איזה אירוע הכי עצוב שהוא זוכר, סבא אמר שהתקופה הכי קשה וכואבת הייתה כשסבי עבר את מלחמת יום כיפורים.

סבא סיפר לי, שמאז שהוא היה נער הוא נמשך למטוסים והוא נהנה ממטוסים ומכל מה שקשור למטוסים. הוא הצליח להגשים את החלום שלו בזכות המשפט שהוא אומר לי: " בזכות הלימודים מצליחים בחיים". מקום עבודתו הראשונה של סבי הוא בתעשייה אווירית, כמתכנת מטוסים, מקצוע נדרש בארץ.

סבי עובד בתעשייה אוירית ומתכנת מטוסים

img-20170326-wa0019-1

הזוית האישית

סבא אומר: "בזכות הלימודים מצליחים בחיים".

מילון

מתכנת
לכוון את המטוס ואת תוכנית הטיסה שלו

ציטוטים

”"בזכות הלימודים מצליחים בחיים"“

הקשר הרב דורי