מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

בגן החיות במצרים

רחל בנדק מספרת על גן החיות, ליל הסדר ומצלמת ילדות

בגן החיות במצרים
בסוף פסח התחיל האביב במצרים. היינו הולכים עם שכנים וחברים לגן החיות במצרים. היינו יושבים ביחד' אוכלים דג מלוח וביצים קשות שהיינו צובעים אותן. בבית היינו תולים על דלת הכניסה צרור של עלים ירוקים ועליהם גרגרי החומוס בתוך התרמילים שלהם. זה היה הסמל של הטבע של תחילת האביב. היינו עולים על הפיל לטיול לראות את כל החיות. אני זוכרת שהיה בור ענק עם סלעים בתוכו וקופים קטנים וגדולים השתוללו בו. היה בית קפה בגן החיות והיינו יושבים ומדברים -היה כיף .  
 
סיפור ליל הסדר
לכבוד חג הפסח אמא הייתה פורשת מפה לבנה על השולחן. היא הייתה מבררת היטב את האורז לפני הבישול, שיהיה לבן ושלם. אמא הייתה מכינה יין לערב החג. עוד לפני החג הייתה משרה את הענבים במים ואחר כך מרתיחה אותם, סוחטת ושמה אותם בבקבוקים שיהיו מוכנים בערב החג. הבשר שאכלנו היה בשר כבש. השולחן ערוך עם מפה לבנה ,מצות, יין וחרוסת, מרור וכל מה שצריך לחג. היה מאוד שמח. הדוד שלי היה עובר מדוד לדוד לעזור ולהקריא את ההגדה של פסח מפני שהם לא ידעו עברית.  בארוחת הבוקר שלי היינו טוחנים את המצה ומערבבים אותה עם סוכר וחלב ומטגנים. הייתי מכינה חביתה מקמח מצה, שום ,מלח ופלפל וסלט מתערובת כמו פטרוזיליה שמיר כרפס כוסברה, שומר, חסה וסוחטת מיץ לימון ומלח. היה חג נעים ושמח.
 
ספור המצלמה
הסיפור על המצלמה של אבא שלי: כשהיינו קטנים, אני ואחיי, במצרים. אבא צילם אותנו במצלמה. כשגדלנו, נסענו לאלכסנדריה, שכרנו בית ליד הים, ושם היינו מבלים את חודשי הקיץ, היינו רבים מי יצלם, כל אחד רצה להחזיק ולצלם במצלמה. כל כך אהבנו לצלם במצלמה של אבא. הצטלמנו בגן החיות במצרים בגן הדגים ובטיולים. כשאבא נפטר אני לקחתי את המצלמה למזכרת. כך אני זוכרת את הילדות שלי.  

מילון

מחרטה
מכונה שגורסים גרעינים.

ציטוטים

”רציתי בובה מדברת אבא שלי קנה לי אותה. היא נשארה איתי עד החתונה.“

הקשר הרב דורי