מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

באר שבע-דימונה-אשדוד

כותבים סיפור
אני ומשפחתי
אורה אשתמקר מספרת על קורות חייה

נולדתי בבאר שבע בבית חולים סורוקה וגדלתי בדימונה. לאמי קראו חנה ולאבי זבולון, יש לי שבעה אחים, ארבעה בנים וארבע בנות, אני השישית. אבא עבד במפעל פוספטים שבנגב ואמא הייתה עקרת בית. מקום עבודתו של אבי ארגן לנו את כל הפעילויות כמו חגיגות חנוכה, הופעות, קרקסים ונטיעת שתילים בט"ו בשבט. היינו חוזרים עם הרבה הפתעות. בקיץ  היינו נוסעים ברכבת ללוד ומתארחים אצל הדודים, היינו נוסעים לספארי, לתל אביב. את ימי ההולדת חגגנו בבית עם הרבה בני דודים ומשפחה ובחגים היינו מארחים ומכינים מכל טוב לב מאכלים הודיים כמו סמוסה,  בצק עלים ממולא בשר בצורת משולש מטוגן, בטטה ווארה תפוחי אדמה מאודה ומטוגן, בדג'ה קציצות בצל עם קמח חומוס, פטיס מחית תפוחי אדמה ממולא בשר טחון  מטוגן ועוד… מתוקים כמו פירה ממתק שעשוי מאבקת חלב, ברפי גם כן ממתק חלבי שעשוי מאבקת חלב.
למדתי בתיכון ליהמן בדימונה, לפני הגיוס עבדתי בתדיראן בחולון וגרתי אצל דודה שלי בלוד.
בגיל 18 התגייסתי לצבא כמרכזנית בבסיס צאלים, שם הכרתי את בעלי. לאחר החתונה עברנו לגור בעיר אשדוד. נולדו לי שני בנים ושתי בנות וכולם למדו בבית ספר המגינים.
המאכל הכי אהוב עלי ושגדלתי עליו הוא : בדג'ה
מתכון: חמישה בצלים גדולים פרוסים, קמח חומוס, חצי קילו חומוס, חבילת כוסברה קצוצה, פלפל חריף חתוך אחד-שניים למי שאוהב חריף, מלח, פלפל לפי צורך, שתי כפיות פפריקה של דגים, שתי כוסות מים. לטגן בשמן עמוק. לרוטב רצוי סחוג + קטשופ
אופן ההכנה:
יש לפרוס את בצלים לרצועות ארוכות לחתוך את הכוסברה והפלפל קצוץ להוסיף את התבלינים והמים עד לקבלת מירקם סמיך. בעזרת כף יוצרים קציצות מטגנים בשמן עמוק עד לקבלת צבע הזהוב.

מילון

סמוסה
מאפה הנאכל כחטיף במטבחי דרום אסיה ובייחוד בהודו, בנגלדש, נפאל ופקיסטן. מאכל זה לרוב עשוי בצורת משולש או ארבעון והוא עשוי בצק הממולא תפוחי אדמה, בצל ואפונה המטוגן בשמן עמוק.

ציטוטים

”הודו היא ארץ ענקית ומאוד מעניינת. אני שמחה שלמדתי עליה קצת מהסיפורים של אורה“

הקשר הרב דורי