מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

בארץ זרה – שדות יעקוב

אור ושמעון
קרית גת משנות ה-60
סיפור העלייה של שמעון שמעוני

שמי שמעון שמעוני, נולדתי בשנת 1950, בעיר קזבלנקה שבמרוקו. עלינו לארץ בשנת 1962

שנת 1962 עלינו ארצה ממרוקו הורי ושני אחיי. הייתי אז בגיל 12. העבירו אותנו עם עלייתנו לקריית גת. קריית גת אז היא הייתה עיירה קטנה. באותה תקופה החיים לא היו מהמזהירים ביותר, החיים היומיומיים היו די קשים.

תמונה 1

 קריית גת של שנות ה- 60

מבחינה כלכלית המצב היה דיי קשה ולא התאפשר לנו כילדים את הפינוקים שקיימים היום. בעיר היו מעט תושבים, שהתקבצו ובאו בעיקר מהעליות השונות, שהיו באותה תקופה. זה היווה כור היתוך טוב.

העיר התפתחה במשך השנים, חל גידול באוכלוסייה ובשירותים הניתנים ע"י העירייה לרווחת התושבים וכעת זו עיר שנעים לגור בה. "בשכונות שוכנו עולים חדשים שמקורם בלמעלה מ-35 מדינות תפוצה. העיר קלטה עלייה במשך כל שנות קיומה".

העשרה

קריית גת: "קריית גת הוקמה בשנת 1954 כמעברה."

"קרְיַת גַּת היא עיר במחוז הדרום בישראל אשר הוכרזה כעיר בשנת 1972 ומשמשת כבירת חבל לכיש‏. העיר ממוקמת מזרחית לאשקלון ואשדוד ומדרום לקריית מלאכי. על פי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, ב-2009 התגוררו בה 47,400 תושבים ולאחר מכן עלה מספרם ל-52,709 על פי BDI."

תשע"ה

מילון

קריית גת
קרְיַת גַּת היא עיר במחוז הדרום בישראל אשר הוכרזה כעיר בשנת 1972 ומשמשת כבירת חבל לכיש‏. העיר ממוקמת מזרחית לאשקלון ואשדוד ומדרום לקריית מלאכי. קריית גת הוקמה בשנת 1954 כמעברה.

כור היתוך
השתלבות בין אוכלוסיות שונות

ציטוטים

”מבחינה כלכלית המצב היה דיי קשה ולא התאפשר לנו כילדים את הפינוקים שקיימים היום.“

הקשר הרב דורי