מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

אפצי הגמד בן ה – 68

תמונת חונך וחניך
תמונת הגמד אפצי
אני ואפצי

צארלי יניב מספר לנויה על אפצי הגמד

יניב נולד בשנת 1945 בגרמניה. הוא עלה לישראל בשנת 1951, יניב מספר:

עלינו לארץ ישראל דרך הים עם האניה טרנסילבניה"טרנסילבניה (ברומנית: Transilvania) הייתה אוניית נוסעים רומנית, שהפליגה עם תיירים בים השחור, בים התיכון, בים סוף ובאוקיינוס ההודי. טרנסילבניה הובילה עולים חדשים שעלו לארץ ישראל לפני ואחרי מלחמת העולם השנייה ובהמשך למדינת ישראל".

האניה טרנסילבניה

transilvania_1967

 הגמד אפצי

לפני העליה לישראל דרך הים עם האוניה  טרנסילבניה מרומניה עברנו דרך שוטרים ואנשי מכס שבדקו את חפצינו. בין החפצים שלי היו חמש  בובות של גמדים מהסיפור של שלגיה. המוכסים לא הסכימו שניקח את חמשת הגמדים והשאירו רק גמד אחד ששמו אפצי את הבגדים תפרה סבתא שלי.

את כל הטלאות בהפלגה לארץ ישראל,  אפצי ליווה אותי צמוד כאחרון הפליטה ,לכן הוא איתי עד היום וטעון בזיכרונות הילדות שלי. אני זוכר ששיחקתי בילדותי עם הגמדים ולכן לאן שהלכתי הם היו איתי והיו משמעותיים מאוד וזאת הסיבה שלקחתי אותם להפלגה.

בשנת 1951, הגענו לנמל חיפה, כאשר הייתי בן שש. העבירו אותנו למעברה בחיפה וגם לשם כמובן הגעתי יחד עם אפצי הגמד שלי. כל תקופת הילדות בגן, בבית ספר יסודי, בתיכון ובצבא  ועד היום שנת 2017 אפצי נישאר איתי היום אפצי הגמד כבר בן 68.

 אפצי הגמד

%d7%9c%d7%9b%d7%99%d7%93%d7%94-13

הזוית האישית

צארלי יניב  ונויה, משתתפים השנה בתכנית הקשר הרב דורי. במסגרת התכנית צארלי סיפר לנויה על אפצי הגמד בן ה – 68

מילון

אפצי
שמו של בובת הגמד שלי

טרנסילבניה
טרנסילבניה (ברומנית: Transilvania) הייתה אוניית נוסעים רומנית, שהפליגה עם תיירים בים השחור, בים התיכון, בים סוף ובאוקיינוס ההודי. טרנסילבניה הובילה עולים חדשים שעלו לארץ ישראל לפני ואחרי מלחמת העולם השנייה ובהמשך למדינת ישראל.

ציטוטים

”אפצי עם בריאות לכולם“

הקשר הרב דורי