מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

אני לדודי ודודי לי

אני ודודי
מלחמת לבנון הראשונה
בסיפור דוד שלי, אבישי גולן, מספר על התקופות של הילדות, על משמעות שמו ועוד.

אבישי גולן הוא דודי (האח של אימא). אבישי נולד בתאריך 30/7/1961 , בעיר רחובות בשכונת "אושיות". את שמו בחר אביו על שם דמות תנ"כית- אבישי בן צרויה. שם משפחתו המקורי היה פנחס והוא שינה אותו על שם גולן, מיד אחרי חתונתו בשנת 1989.

מיקומו במשפחה הוא השני מבין 4 אחים. אחותו (אמי) היא הרביעית. יחסיו עם אחיו ואחיותיו טובים מאוד למרות שאחיו גר בארה"ב. הם נפגשים בחגים לארוחות משותפות ומדי פעם גם בימי שישיאמו ילידת תימן עלתה ארצה בגיל 12 ואביו יליד ישראל, למד בבית ספר יסודי "יבנאלי". אבישי מספר שבילדותי הוא היה משחק בפרדסים (תופסת , מחבואים , מלחמת תפוזים ועוד…) השכונה "אושיות" הייתה מוקפת בפרדסים ומטעים והם היו אזורי המשחק העיקריים שלהם.

דודי אהב מאוד פעילות ספורטיבית ומשחקים ספורטיביים כמו כדורסל. בין תחביביו היו גידול דגים (באקווריום) בניית טיסנים והרכבת פאזלים.

חגים שאהב דודי אבישי הם: סוכות ופורים, הוא אהב להתחפש ולבנות סוכה. גם כיום אנחנו חוגגים אצלו סוכות.

אני למדתי בחטיבת הביניים "דה שליט". אחרי כשלוש שנים עזבתי כיוון שלא אהבתי. אחר כך עברתי לבית ספר מקצועי טכנולוגי.

לדודי יש בית עסק בתחום המתכות ובו מייצרים חלונות, דלתות וכו'. העסק הוקם בשנת 1991. הוא אוהב את תחום הייצור ואת המפגש עם הלקוחות.

דודי הוא בן משפחה מסורתית שחוגגת את חגי העם היהודי והוא משתדל לנצל את החגים למפגשים משפחתיים.

בצבא הוא שירת בחיל הנח"ל, התגייס בשנת 1978 והשתחרר ב-1982. הוא השתתף במלחמת לבנון ושיתף אותי שבמלחמה היו הרבה רגעים מפחידים ומתוחים וגם רגעים מצחיקים. דוד שלי מספר שב-1992 היה חורף קשה והוא שירת במילואים במוצב בהר החרמון. המוצב כולו היה מכוסה בשלג ובמשך חודש הם היו מתחת לשלג. איש לא יצא ואיש לא נכנס. הוא סיפר לי שהחוויה לא הייתה כל-כך מפחידה, אלא יותר מרתקת.

 העשרה: 

אֲבִישַׁי, דמות מקראית, היה בנה של צרויה אחות דוד המלך, ואחיהם של יואב ועשהאל.
אבישי היה אחד מחשובי גיבוריו של דוד והצטרף אליו, ככל הנראה, כבר בשלב הראשון של התגבשות תומכיו של דוד, עת נמלט דוד מפני שאול למדבר. לאחר התבססותו של דוד בכיסא המלוכה, השתלב אבישי כמפקד צבאי בכיר של צבאות ישראל תחת פיקודו של אחיו יואב, שר הצבא של דוד.

תשע"ו, 2016

מילון

אבישי בן צרויה
גיבור חיל, אחיין של דוד המלך ומצביא חשוב בצבא דוד.

ציטוטים

”"דודי אהב מאוד פעילות ספורטיבית ומשחקים ספורטיביים כגון: כדורסל."“

הקשר הרב דורי