מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

אני וסבתא חנה

אני וסבתא מתחילות את התכנית.
סבתא חנה והוריה
הסיפור על המשפחה המורחבת והמצומצמת שלי ושל סבתא חנה

שמי עמית, אני משתתפת השנה בתכנית הקשר הרב דורי יחד עם סבתא חנה. במפגשים סבתא חנה סיפרה לי סיפורים על משפחתה.
 
סבתא שלי, חנה ארגמן מספרת: "נולדתי בישראל להורי משה ורחל. גדלתי בפתח תקוה עברתי את כל מלחמות ישראל. נישאתי למאיר, סבא שלך ולנו שלושה בנים ותשעה נכדים". 
 
סבתא שלי, חנה ארגמן מספרעל הורייה, הסבתא רבתא והסבא רבא שלי:
"אמא שלי רחל, נולדה בפולין בעיירה בשם "נובו מייאסטו". היא עלתה לארץ ממש לפני מלחמת העולם השנייה. כל יתר בני משפחתה ניספו בשואה. לסבתא רחל היו שני אחים ושתי אחיות שעם משפחותיהם נהרגו בשואה. אבא של רחל אמר לה תסעי לארץ ישראל ואנחנו נבוא אחר כך אבל הם לא הספיקו. בארץ רחל עבדה בסלילת כבישים עד שנישאה למשה". 
 
תמונה 1
 
"אבא שלי משה, נולד בקיידאן שבליטא. הוא עלה לארץ עם אחיו והוריו לפני מלחמת העולם השנייה. למזלם הם עלו לארץ לפני מלחמת העולם השנייה. משה והוריו גרו בפתח תקווה. משה היה אוהד תנועת החרות ואהב מאוד את מנחם בגין".
הסיפור מספר בעיקר על המשפחה המורחבת שלי ושל סבתי והמשפחה המצומצת שלנו.
אני, עמית נולדתי בארץ להורי נטע ארגמן מרקס ואביחי ארגמן ויש לי שלושה אחים: אחותי עופרי בת ה- 8 אחי יאיר בן ה – 4 ואחי הקטן עידו בן השלושה חודשים. אבי, נולד בארץ לסבתי, חנה. אמי, נולדה בארץ לסבתא מרים. 
 
סבתי, חנה נולדה בארץ בפתח תקווה והתחתנה עם סבי – מאיר שעלה לארץ ממרוקו. סבא מאיר עלה לארץ בגיל 8 עם אחיו הבכור שהיה בן 10. הוא התגורר בעליית הנוער ואחרי שהכיר את חנה התגורר איתה שנים רבות באשדוד. בין האירועים שהיו עבורו מאוד חשובים הייתה מלחמת ששת הימים בה נלחם.
 
תשע"ו

מילון

ארג'ואן
סוג של צבע אדום במרוקאית

ציטוטים

”"והדרת פני זקן"“

הקשר הרב דורי