מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

אני ואבי שרתנו יחד במלחמת יום כיפור

סבתא ענת ואחנחנו לירן וכנרת במפגשים
אני הייתי חיילת המלחמת יום כיפור (1973)
אני מחפשת את אבא שלי במלחמה

שלום שמי ענת שם טוב נולדתי בטבריה בבית חולים הסקוטי בשנת 1954 וגרתי בקיבוץ כפר בלום ואני מספרת על תקופת הצבא במלחמת יום כיפור.

בשנת 1973 ערב יום כיפור בעודי חיילת לפני שיצאתי לחופשה הביתה, עקב תפקידי החשוב בבסיס הבטחתי למפקד שאשאיר את הטלפון פתוח בבית וברגע שיצטרכו אותי אבוא מיד מפני שהיה חשוב לי לצום ולכבד את יום הכיפורים. האווירה הביטחונית הייתה מאוד מתוחה ולמחרת בבוקר הוזעקתי לצבא. (תפקידי בצבא היה שרטטת). הסיעו אותי לבסיס בנפח ולא נפרדתי מאבא שהיה בבית הכנסת. (הרגשה של פספוס).

תמונה 1

מחפשת את אבא במלחמה

ברגע שהגעתי לבסיס לא הרשו לי ללכת לחדר לשים את המזוודה ולאחר שעה פרצה המלחמה והחליטו לפנות את כל הבנות למשטרת ראש פינה. אז נודע לי שפגע פגז בחדר בו הייתי צריכה להיות כשהגעתי לבסיס. לאחר הפינוי למשטרת ראש פינה, התקשרתי להורים ונודע לי שאבא קיבל צו 8 וגויס. החלטתי בהפוגה של המלחמה לחפש את אבא ונודע לי שהיחידה שלו נמצאת בגשר בנות יעקב.

הצטרפתי לטרמפ שעלה לרמת הגולן. הגעתי לגשר לחפש את אבא שלי. כשהגעתי וקראתי בשמו כולם עזרו לי והתרגשתי מאוד לפגוש אותו. כשירדו חיילים מהמלחמה ברמת הגולן לראש פינה, התרגשנו לראות את החוזרים מהמלחמה.

חזרתי הביתה לאחר חודש מאוד נרגשת עם הרבה חוויות… אחרי המלחמה העבירו אותי למפקדת חרמון והייתי בטקס כיבוש החרמון. המשכתי ושירתי בחרמון עד סוף השירות ברכבל תחתון.

הזוית האישית

לירן וכנרת: היה לנו ממש מהנה ללמוד על עברה של סבתא ענת ולשמוע את סיפוריה.

ענת: היה לי כייף להיות בחברתה של נכדתי וחברתה ולספר לבנות את סיפורי.

מילון

הפוגה
הפסקה\ פסק זמן

ציטוטים

”"ואז נודע לי שפגע פגז בחדר בו הייתי אמורה להיות"“

הקשר הרב דורי