מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

אלכסנדר כמו ג'יימס בונד

אלכסנדר ובנימין בחדר המחשבים.
אלכסנדר ובנימין בחדר המחשבים.
איך הפיזיקה והמתמטיקה עזרו לי בחיים

ברצוני לספר על ילדותי ברוסיה, נולדתי בשנת 1941, ברוסיה בעיר אינגילס.
יש לי כישרון למתמטיקה ופסיקה, שעזר לי במהלך חיי להתגבר על קשיים. העובדה שידעתי זאת עזרה לי להתגבר על קשיים בתחומים שונים. נולדתי ברוסיה בשנת 1941, למשפחה שבה ארבעה ילדים, לאחותי קוראים סבטלנה. היא גרה כיום בגרמניה. שני האחים שלי הם: ולדימיר שחי בישראל שעובד כחייט בהרצליה ליד משרד הפנים, האח השני ולרי גר באוקראינה הוא מנהל חברה מצליחה .
 
הייתי תלמיד מצטיין במקצועות מדעים ומתמטיקה ופיסיקה והילדים בכיתה שלי ידעו זאת. כשהייתי בבית הספר הייתי מחליף את המורה כשהייתה חולה וכל הילדים אהבו שאני מלמד והקשיבו לי הם העריכו את הידע שלי וכיבדו אותי כמו את המורה. ההרגשה הזאת הייתה חזקה עבורי והרגשתי שאני מסוגל לעשות דברים גדולים.
 
לאחר שגדלתי התחתנתי ונולדו לי שני ילדים, בן אחד היה ספורטאי שמתמחה בג'ודו ולאחר אימונים רבים הייתה לו בעיה רפואית והוא מת. התפוצץ לו וריד במוח, הוא היה מאסטר ספורטאי מאוד מוכשר קראו לו אלק.
יש לי בת שגרה היום בארצות הברית היא הייתה מתורגמנית לרוסים והיא נשארה שם והיא מורה לתלמידים שבאו מרוסיה קוראים אירנה. אירנה הייתה ילדה חכמה מאוד. היא הייתה מוכשרת בשפות רוסית אנגלית אוקראינית גרמנית, צרפתית. היא הייתה תלמידה מצטיינת כמו שאני הייתי תלמיד מצטיין כל הציונים שלי היו 5 שזה כמו מאה אצלנו.
 
אני אוהב מאוד פיזיקה ומתמטיקה, פיזיקה זה מעניין ומסביר את כל מה שיש על כדור הארץ, פיזיקה בלי מתימטיקה לא מסתדר. במשך השנים למדתי פיסיקה ולמדתי דוקטורט לפיזיקה. התחלתי לעבוד בתחום האהוב עליי וגם שהייתי טוב בו. הייתי עובד במפעל לייזר חקרתי כל מיני נושאים עם הלייזר, יריתי את הלייזר לעבר כלי תעופה. זו הייתה עבודה סודית באקדמיה הצבאית, כמו ג'ימס בונד. בגלל שהעבודה הייתה סודית לא נתנו לי לעלות לארץ הרבה זמן. בערך שבע שנים תפסו אותי ולא הרשו לעלות לארץ. יש חוזה סודיות שבגללו הייתי חייב להיות מספר שנים לאחר סיום העבודה ברוסיה. הם חששו שמידע צבאי יגיע לארץ אחרת. 
 
המשכתי לעבוד עד ששחררו אותי. לאחר שהסתיימה תקופת ההמתנה, סוף סוף עליתי לארץ בשנת 2001. במטוס התרגשתי ורציתי להגיע כמה שיותר מהר לישראל. הגענו לירושלים לשכונת קטמונים, הגעתי עם אשתי ולנטינה וכלב שקראו לו עדה. הוא היה לבן וקטן מסוג טרייר. הבת שלי אירנה הייתה בת 34 באותה תקופה והיא נסעה לאמריקה ולא הגיעה אתנו.
 
בירושלים חיינו בתוך בית ספר, פנימיה, שם גרים ולומדים באותו מקום. נתנו לי קבוצה ילדים שיודעים רוסית ולימדתי מתמטיקה ופיזיקה. שוב עסקתי בתחום שהייתי טוב בו במשך כל חיי. שוב הרגשתי איך אני משתמש בידע שלי כדי להצליח. אני מרגיש שהתחומים האלו טובים לכל אדם בכל מקום בעולם ואני ממליץ לילדים ללמוד מקצועות מדעיים, שיכולים לעזור להמציא דברים חדשים ורציניים.
 
התחביבים שלי היו ספורט ושחמט. שיחקתי כדור עף 15 שנה, שחקתי ואני עדיין משחק שח מט. שיחקתי לטובת הבית ספר בלוח הכי חשוב. אני הגעתי לארץ עם  ידע והשכלה, עם תעודות הדוקטורט שלי דוקטורטים במתמטיקה ופיסיקה – אלה הכלים שעזרו לי להשתלב במציאות החדשה.
 
תשע"ה              

מילון

כוקן מאוד
טוב מאוד/ מצויין / סופר מצויין.

ציטוטים

”טוב מה שנגמר טוב.“

הקשר הרב דורי