מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

אירוע מיוחד בחיי

מטיילים ומבלים...!
הקשר הרב דורי בבי"ס רבין
סיפור בת המצווה של מרים פנונו

אני סבתא של יובל שוקרון מכיתה ה1 מבי"ס רבין נשר. במהלך חיי אירעו מספר אירועים ששינו את חיי. אחד החשובים בהם הייתה בת המצווה שלי.
 
בזמנו בת המצווה לא הייתה כפי שהיא נחשבת ומתנהלת היום, ה"בת מצווש". היום המיוחל הגיע ולאחר התלבטויות רבות הוחלט בין בני משפחתי כי נעשה מסיבה בבית עם עוגות, ממתקים, ופלים, סוכריות ומאחר ואני נולדתי בחג החנוכה הוכנו גם סופגניות ולביבות, לכמעט רוב הילדים. מוסיקה ו – dj לא היו, את התקליטים הורי לא הרשו לשים בגלל המוסיקה הצורמת, ולכן רק מהרדיו בקעו מספר שירים ישראליים לפיהם רקדנו הורה וריקודי עם. 
 
מאחר וזה לא היה אטראקטיבי ביותר, והאוכל נגמר החלו הילדים להשתעמם.  הם עדיין היו בקבוצות קטנות והשעה התקדמה. נעשה מאוחר בשביל התקופה ההיא, שנתנו לילדים להישאר עד 22.00, ולא כמות שהיום רק מתחילים בשעה זו. לקראת סוף הבת מצווה הבאנו את המתנות למרכז החדר ופתחנו אותם יחד עם הנוכחים.  חלק מהמתנות היו נחמדות וחלקם היו כפולות. כסף לא נתנו אז, וגם לא תכשיטים. המתנות היו ספרים, ארנקי כסף, סיכות לשיער וגומיות.
 
בזה תמה המסיבה וכל אחד הלך לדרכו. למחרת היום הורי הזמינו אותי ואת בני המשפחה שלי לקרובים ושם התקיימה ארוחת צהריים שזה היה הדבר הכי חשוב, כי אבי יכול היה להזמין את חבריו לצהריים בהם כובדו כיד המלך. שם באמת נתנו מתנות בכספים כשכל אחד נתן את אשר לבו נדבו. זאת הייתה מסיבת בת המצווה שלי.

מילון

בת מצווה
היום בו מציינת נערה יהודיה את הגעתה לגיל 12 בו היא מתחייבת בקיום מצוות.

ציטוטים

”כבד את אביך ואת אמך למען יאריכון ימיך“

הקשר הרב דורי