מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

איך הכרתי את בעלי?

אני והנכדה האהובה שלי...
התמונה הזאת מזכירה לי את ילדותי
סבתא מספרת...

סבתא תמי, תמר ישראלי (ציזנר), נולדה בשנת 1936 בחיפה מספרת לי כיצד הכירה את סבא?

גרתי בקריית חשמל הנמצאת בקריית חיים. משם הכרתי חברת ילדותי, שגרנו בשכנות טובה מאוד. היא התגייסה חצי שנה לפניי לצבא ושרתה בבסיס חל האוויר ליד חיפה.

 התמונה הזאת מזכירה לי את ילדותי

%d7%aa%d7%9e%d7%95%d7%a0%d7%94-%d7%a1%d7%91%d7%aa%d7%901

אני התגייסתי לבסיס אחר. לאחר תקופה מסוימת  היא עברה לבסיס שלי מסיבות מסוימות והכירה שם מישהו (בעלה לעתיד). היינו בקשרים טובים מאוד כמו אחיות.

באנו לבקר את אמא של החבר שלה ואמא שלה אהבה אותי מאוד והציעה לי להכיר בחור נחמד שהיא מכירה. אמרתי כן…

בחנוכה 1958 הכרתי את משה

נפגשנו ושחקנו בסביבונים ודוקים ונהנינו מאוד. למחרת הוא הזמין אותי למסיבת חנוכה אצל חבריו שבגבעת-שמואל. היה ערב מאוד מהנה. ביום למחרת חזרתי לביתי אחרי שישנתי אצל חברה של אמי. ומאז דיברנו כמעט כל יום ובקשר מכתבים.

לאחר תקופה קצרה הציע לי את ידו. הסכמתי! הייתה חתונה מהנה ומרגשת עד מאוד. את כל הבישולים והמאפים הכינו בני משפחה, אצל הורי בבית. ואחותי (נעמי) שטפה את כל הכלים.

בשנת 1961 נולדה בתי הבכורה, רונית, שכיום יש לה בת שקוראים לה מאי. בשנת 1964 נולדה בתי השנייה, חיה,  שכיום יש לה שתי בנים ובת, ליאור שיר וניר. בשנת 1968 נולדה בתי השלישית, אורלי, שעשתה לנו אור בבית, שכיום יש לה בת שקוראים לה נגה. יחד עם נגה אני וסבא שלה משתתפים יחד בתכנית הקשר הרב דורי ויחד ספרנו לה כיצד הכרנו אני וסבא.

הזוית האישית

סבתא תמי: נהניתי לבלות אתך במפגשי התכנית , שעה וחצי ביחד עם סבא. היו לנו שעות מיוחדות יחד. נגה: נהניתי אתך, למדתי עלייך המון. עכשיו אני מעריצה אותך עוד יותר!

מילון

קריית חשמל
שכונה בקריית חיים

ציטוטים

”אתם תקנו-אני אעזור!“

הקשר הרב דורי