מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

אוהב את הארץ דרך הטיולים

אני ושקד מתעדים סיפור
אני מטייל
רפאל כוינה מספר על עבודתו, ממנה הוא שואב סיפוק רב
במסגרת העבודה שלי בחברת "דרך ארץ" יצאתי לטיול עם קבוצת תלמידות מברוקלין, ארצות הברית, שבאו לארץ במסגרת פרויקט תגלית. הסיור היה בית שערים, בטבריה,  צפת וסביבותיה. בקרנו בקברי צדיקים.
התלמידות נהנו מאוד מהסיור בעיקר על ג'יפים בתוך ההרים והגאיות באזור הר מירון ועמוקה שקבור הצדיק בן עוזיאל. הן התפללו גם בקבר "הארי הקדוש" וסיירו בקברי צדיקים בטבריה כמו רבי מאיר בעל הנס ועוד. בלילה הלכנו לשיט לילי על ספינה. הן רקדו ושרו כשעתיים לערך ובסיום סעדו בסעודה חגיגית.
לאחר ארבעה ימים בצפון נסענו לירושלים. בכניסה לשער הגיא הכריז המדריך שאנחנו בכניסה לירושלים. פתאום  שמעתי התפרצות של שירי ירושלים, שירי ציון, שירי ארץ ישראל בעברית ובאנגלית. שמחה וריקודים בתוך האוטובוס עד שהגענו לכותל והבנות התפללו. ירדנו למערות הכותל וקיבלנו הסבר על תהליך חפירות ארכאולוגי שהתרחש באזור הכותל. משם הלכנו לעיר דוד ולנקבת השילוח. לאחר הסבר מרתק נסענו להר הזיתים לתצפת על הכותל ועל ירושלים. כמו כן, הרב עשה להם קריעה (על פי ההלכה שפעם ראשונה שמגיעים לירושלים). למחרת בבוקר, יצאנו לשוק ססגוני במחנה יהודה ובערב הלכנו להתפלל בבית הכנסת החורבה  שליד הכותל. אחר כך הלכנו לאכול ארוחת ליל שבת באולם של מלון המלך דוד עד שעה מאוחרת ובהמשך ביקרנו במאה שערים ובשכונת גאולה. בשעה 2:30 הייתי עייף מאוד וחזרתי למלון לנוח ולישן מאחר ולמחרת ליוויתי את הבנות לשדה תעופה.
בטיול זה הרגשתי גאווה וראיתי ילדים שנהנו עד מאוד ויצאו עם מטען בעל עוצמה גדולה, ילדים שראו את ארצנו ונהנו. הרגשתי שתרמתי לקבוצה זאת מעל ומעבר (במשך 11 יום). זו הייתה חוויה טובה ומהנה ללוות כמאבטח ומגיש עזרה ראשונה קבוצת מטיילות מארצות הברית.
טיול נוסף שזכור לי מאוד הוא הנסיעה למכתש רמון עם קבוצה מישיבה מערד. עלינו על הר גבוה מאוד שנקרא סנפיר גדול כאשר לפני כן הלכנו במסלול שנקרא יורקעם. העליה לסנפיר הגדול היא עליה מסוכנת מאוד על צוק של הר סלעי שאורכו כשמונה מאות מטר תלול מאוד. לאחר שהגענו לפסגה עייפים ומיוזעים, שתינו הרבה מים וחלק מהחברי שכבו לנוח בפסגה ההר ברוח הקרירה. לאחר עליה של ארבע וחצי שעות הגענו בפסגה והתגלה לעינינו נוף מהמם לכל עבר. לאחר מנוחה והסבר על האזור  ירדנו בסולמות לעבר החולות הצבעונים. הבחורים שהגיעו נהנו מהביקור במקום זה. עם החשיכה חזרנו לערד עם הקבוצה.
לסיכום, בתפקידי כמלווה בטיולים, זו הזדמנות מיוחדת עבורי להכיר ולטייל בארץ ישראל, לפגוש אנשים חדשים מהארץ ומהעולם.
תמונה 1

מילון

תגלית
ארגון חינוכי ומיזם ציוני הנלחם בתופעת ההתבוללות של הדור הצעיר היהודי בתפוצות וכדי לחזק את הקשר שבין צעירי התפוצות לישראל.

ציטוטים

”צריך לאכול הכול מהצלחת כי אם לא הצלחת תכעס עליכם“

הקשר הרב דורי